Recenzie Me Before You (2016)

„Me Before You” este o dramă romantică care îți va aduce zâmbetul pe buze, dar și lacrimi în ochi.

Recunosc, nu am intrat în sala de cinema cu gândul că o să îmi placă acest film – în general, dramele romantice nu sunt tocmai genul meu, îmi par doar niște basme frumoase și deloc realiste. „Me Before You” m-a surprins într-un mod plăcut, însă, și, dacă l-aș fi vizionat acasă, singură, cel mai probabil aș fi avut nevoie de câteva șervețele.

Începutul filmului ne face cunoștință cu Will Traynor (Sam Claflin), un tânăr de succes, dintr-o familie bogată, cu o iubită pe care orice bărbat și-ar dori-o în pat. Din păcate, viața sa ia o întorsătură neașteptată când este lovit de o motocicletă și rămâne paralizat. La doi ani după acest incident nefericit, Louisa Clark (Emilia Clarke) își pierde locul de muncă și este nevoită să caute un nou job pentru a-și susține familia. Ea ajunge îngrijitoarea lui Will și, așa cum oricine s-ar aștepta, cei doi nu se înțeleg deloc bine la început, dar, în scurt timp, se îndrăgostesc unul de celălalt.

Spuneam mai sus că dramele romantice nu sunt tocmai pe placul meu și mă așteptam ca povestea acestui film să fie foarte simplă: o fată obișnuită și un tânăr bogat se îndrăgostesc, el nu vrea ca cineva să își piardă tinerețea având grijă de el, însă, în final, totul se termină cu bine și cei doi se căsătoresc și trăiesc fericiți până la adânci bătrâneți. Însă „Me Before You” nu este un astfel de film.

me before you recenzie

Pentru că viața lui Will s-a schimbat atât de mult de la accident (în special pentru că în trecut era un tip foarte activ), el își dorește să moară cu demnitate, astfel că și-a convins părinții să fie eutanasiat în Elveția. Când află această veste, Lou încearcă să pregătească șase luni perfecte pentru Will, pentru ca acesta să se răzgândească. Problema apare când el nu vrea să își schimbe planurile.

Relația dintre Lou și Will evoluează încet, dar sigur, chiar dacă ea are deja o relație de 7 ani cu alt bărbat (Matthew Lewis, cunoscut pentru rolul lui Neville Longbottom din seria „Harry Potter”). Poate că relația dintre ei evoluează puțin cam prea încet, însă nu pot spune că filmul m-a plictisit în vreun fel – în special pentru că are numeroase scene amuzante care îți mențin interesul.

Spuneam la început că filmul îți va aduce zâmbetul pe buze, dar și lacrimi în ochi. Oricine a iubit vreodată și se pune în locul lui Lou se va gândi la acea persoană iubită pentru care ar face orice, iar povestea lui Will este atât de dramatică, încât îți este imposibil să nu ți se umezească măcar puțin ochii. Pe lângă asta, este evident că cele două personaje s-ar înțelege atât de bine împreună, astfel că îți dorești ca filmul să aibă un happy end. Totuși, este de înțeles de ce o persoană ca Will să își dorească ca viața sa să se încheie aici, indiferent cât de bună ar fi relația sa cu Lou.

recenzie me before you

„Me Before You” poate fi o lecție valoroasă de viață – ne arată de ce trebuie să ne bucurăm de fiecare moment ca și cum ar fi ultimul și, totodată, ne învață că trebuie să acceptăm alegerile de viață ale persoanelor pe care le iubim.

În roluri secundare îi revedem pe Charles Dance (Tywin Lannister din „Game of Thrones”), în rolul tatălui lui Will, și pe Jenna Coleman (Clara din „Doctor Who”), în rolul sorei Louisei, care aș fi vrut să aibă roluri ceva mai importante. Dacă Charles Dance a fost la fel de serios, dar mai puțin dur decât ne-a obișnuit în „Game of Thrones”, Jenna Coleman nu m-a impresionat absolut deloc, interpretarea sa fiind identică cu cea din serialul mai sus menționat.

Cât despre Emilia Clarke, nu mi s-a părut cea mai fericită alegere pentru rolul Louisei și nu doar pentru că m-am obișnuit cu ea ca Daenerys din „Game of Thrones”, ci pentru că a fost prea expresivă, cumva falsă în acest rol. Chiar dacă Rachel McAdams nu este nici pe departe actrița mea preferată, aș fi preferat să o văd pe ea în acest rol.

Filmul „Me Before You” / „Înainte să te cunosc” este distribuit de Forum Film România şi va avea premiera pe 1 iulie 2016, în format 2D.