Recenzie Mad Max: Fury Road (2015)

La 36 de ani de la primul film din serie, Max Rockatansky se întoarce pe marile ecrane în „Mad Max: Fury Road”.

După succesul pe care seria „Mad Max” a avut-o, regizorul George Miller readuce cu succes povestea fostului polițist într-un film excepțional, potrivit atât fanilor, cât și oricărui iubitor de filme de acțiune. Au trecut 45 de ani de când nu mai există lege, iar doar câțiva dintre supraviețuitori își aduc aminte de civilizație. Citadela este singurul loc pe o rază de mulți kilometri unde se mai găsește apă, controlând pustietatea alături de Orașul Benzinei și Ferma Gloanțelor.

De data aceasta, îl găsim pe Max (interpretat acum de Tom Hardy) în Câmpia Tăcerii alături de Interceptor, însă este capturat de Băieții Războinici, care îl duc în Citadelă. Aici facem cunoștință cu Immortan Joe (Hugh Keays-Byrne), un adevărat tiran ce i-a îndoctrinat pe Războinici, făcându-i să creadă că este un nemuritor ce s-a întors printre ei pentru a-i conduce spre Valhalla.

immortan joe mad max fury road

Civilizația așa cum o cunoaștem nu mai există, după cum am spus și mai sus, oamenii mor pe capete, iar apa sau, așa cum o numește Immortan Joe, Aqua Cola, este disponibilă doar când acesta le-o oferă în cantități foarte mici. El o folosește pentru a obține combustibul din Orașul Benzinei și muniție de la Ferma Gloanțelor, fiind aproape singura monedă de schimb din Pustietate.

Ce filme vizionam in mai

Mai mult, el a creat un program de reproducere pentru a-și păstra linia de sânge, ținând captive câteva femei care să îi ofere copii, dar și bănci de sânge și de lapte de mamă, folosind metode… să le numim bizare.

Trimisă să facă rost de combustibil, Imperator Furiosa (Charlize Theron) este o adevărată femeie-alfa care se abate de la drum, declanșând următorul Război al Șoselelor pentru că a plecat cu cele mai de preț comori ale lui Joe – Soțiile.

Deși preferă să stea singur, Max ajunge să se alăture Furiosei și celor cinci soții, după ce scapă de Răzbunători, în special de Nux (Nicholas Hoult), cel pentru care reprezenta o pungă de sânge. Nux este doar un puști care știe că nu mai are mult de trăit, însă este un adevărat Războinic care așteaptă cu nerăbdare să ajungă în Valhalla. Pentru a-i intra în grații lui Immortan Joe, el continuă să o urmărească pe Furiosa pentru a o ucide, însă ajunge să o ajute în încercarea de a scăpa de Armada Citadelei.

Chiar dacă Max ar trebui să fie personajul principal, consider că mai degrabă Furiosa ar avea o importanță mai mare. Trebuie să recunosc că personajul lui Charlize Theron m-a impresionat mai mult, deci poate nu sunt tocmai obiectivă, însă ce contează este că „Mad Max: Fury Road” mi-a depășit cu mult așteptările.

mad max drumul furiei

Este probabil cel mai reușit film pe care l-am văzut în ultimul an – un adevărat spectacol vizual, atenția la detalii este copleșitoare, mașinile sunt superbe, iar alegerea actorilor a fost cea mai potrivită.

Cum am spus și la început, „Fury Road” este un film pe care atât fanii seriei îl vor aprecia, cât și iubitorii filmelor de acțiune. Recomand vizionarea sa în format IMAX, merită.

Filmul „Mad Max: Fury Road” este distribuit de Freeman Entertainment și are premiera în cinematografele din toată țara pe 15 mai 2015.