Dieta de vară – cum să te pregătești de plajă

By  | 

Pentru iubitorii alimentaţiei echilibrate, dar şi pentru cei/cele care îşi doresc o scădere în greutate vara este un anotimp perfect.

Flavia Manole, nutriționist, ne spune ce trebuie să facem ca să ne pregătim corpul de vară cum se cuvine și ca să îl păstrăm pe toată perioada „de plajă”! Cu alte cuvinte, Flavia ne îndrumă spre o dieta de vară corectă!

În anotimpul cald, mâncarea pot spune că nu ocupă un rol atât de important cum ar fi în anotimpul rece, unde de cele mai multe ori tindem să consumăm alimente „grele”.

Dacă iarna tindem să consumăm alimente mai grase şi concentrate în principii nutritive, vara alegem alimente cât mai uşoare, „răcoritoare” şi care să ne şi hidrateze. Este foarte important acest aspect.

Cum ne pregătim de vară? Ce avem de făcut?

În primul rând, aşa cum am menţionat mai sus, să ne hidratăm corespunzător şi, bineînţeles, să ne protejăm de soare aşa cum se cuvine.

Când vine vorba despre mâncare, cred că ar trebui să ne mulţumim cu preparate alimentare cât mai simple, nesofisticate sau încărcate caloric fără motiv. De ce? Pentru că vara, datorită temperaturilor ridicate, digestia este îngreunată şi mai lentă, iar alimentele hipercalorice nu îşi au locul dacă tindem să avem o alimentaţie cât mai corectă.

Aşadar, dacă alimentaţia bogată în grăsime și prăjeală nu îşi are locul, aş dori să vă anunţ că nici alimentele bogate în hidraţi de carbon (pizza, orez, paşte de ex) nu o să va ajute prea tare nici să faceţi faţă cu uşurinţă temperaturii de afară, dar nici să va menţineţi sau să scădeţi în greutate foarte tare.

Şi că să fiu puţin mai explicită, vă spun şi de ce: zilele sunt mai lungi, iar seara ne răcorim adesea pe terase cu prietenii la câte o limonadă, unde brusc apare şi câte o uşoară senzaţie de foame. Iar aici intervine problema cea mare. Dacă tindem să alegem pentru cină variantele „făinoase”, mai ales la ore târzii, trebuie să vă spun, şi cred că deja poate ştiţi, că acestea sunt „duşmanii” siluetei.

Iar dacă mai luăm în calcul şi băuturile „răcoritoare” preferate acestui sezon (bere, frappe, etc), uite cum uşor putem să ne îndepărtăm de la ceea ce ar fi de dorit să consumăm pe perioada verii, ba mai mult zahărul, alcoolul, cafeaua în exces ne şi deshidratează.

Cum ar trebui să arate lista noastră de cumpărături vara?

Dat fiind faptul că vara avem un bun prilej de a ne reface „proviziile” organismului pentru perioada rece, trebuie să profităm din plin de multitiudinea legumelor şi fructelor proaspete de sezon, deci acestea sunt cele care ar trebui să ocupe un loc de cinste!

Roşiile, castraveţii, dovleceii, ţelină, vinetele, mazăre verde, piersici, pere, nectarine, pepenele sunt doar câteva dintre minunatele alimente de care trebuie să profităm din plin.

Afinele, de asemenea, au calităţi deosebite asupra indigestiilor şi a toxiinfecţiilor alimentare, de care ne lovim frecevent în perioada verii.

Foto: Pixabay


Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *