Sfaturi utile pentru a avea un dormitor ideal și un somn de calitate

By  | 

Dormitorul este cea mai importantă cameră din locuință pentru că aici este locul unde te relaxezi după o zi de muncă, sau unde te odihnești pentru a fi fresh a doua zi. Cu siguranță dacă nu te simți bine în dormitor nu poți avea un somn odihnitor, iar consecințele nu întârzie să apară, a doua zi te vei simți somnoros și obosit.

Ferestrele dormitorului trebuie să fie suficient de mari

Ziua ai nevoie de multă lumină naturală în cameră, iar atunci când dormi cu ajutorul unor jaluzele de calitate sau a unor draperii mari poți întuneca camera și astfel somnul să fie liniștit și sănătos. Ziua deschide larg ferestrele, lasă soarele și aerul curat să pătrundă în această cameră dar și în restul casei.

Investește bani într-un pat de calitate, pentru că merită!

Patul este cel mai important obiect de mobilier din dormitor. Acesta trebuie să fie destul de mare și suficient de înalt. Sub el nu trebuie să existe sertare incorporate (pentru pături, perne, pilote sau lenjerii de pat) deși acest lucru ar economisi spațiul în cameră.

Se spune că între pat și podea trebuie să fie loc liber pentru ca aerul și energia să circule în jurul corpului, în timpul somnului. Salteaua de pat trebuie să fie confortabilă, iar în plus poți achiziționa și o saltea cu spumă pentru a nu avea niciun fel de vibrație în pat (cum apare în cazul unei saltele cu arcuri) și care te va ajuta să te simți și mai bine atunci când dormi, să ai un somn liniștit și astfel să fii cât mai odihnit a doua zi. Cu siguranță banii investiți pentru un pat bun și o saltea de calitate sunt bani cheltuiți bine, pentru a dormi bine și a-ți păstra în acest fel și sănătatea.

Alege culorile potrivite pentru dormitor!

Pentru a avea o stare de bine în camera de dormit poți încerca, cu puțin efort și imaginație, să creezi un echilibru prin nuanțe de culori. Pentru a construi și menține o atmosferă de pasiune și dragoste în relație este bine să alegi anumite tonuri de culori mai speciale pentru lenjeria de pat. De exemplu violetul, portocaliul, galbenul, roșul și rozul reprezintă culorile elementului de foc (care în Feng Shui are cea mai mare concentrație de yang și reprezintă pasiunea).

O atmosferă magică în dormitor poate fi creată și printr-o veioză cu bec roșu, sau o lampă elegantă cu abajur de culoare roșie. Pentru a crea stabilitate în relație se poate opta pentru culorile elementului pământ care sunt galben deschis și bej. De asemenea un șemineu electric în dormitor poate crea iluzia optică a focului și poate aduce un pic de romantism în camera pentru somn. Căldura are și ea un efect relaxant mai ales în sezonul rece, iar efectul decorativ este cel așteptat.

Nu ține televizorul în dormitor!

Pentru a nu-ți perturba somnul trebuie să scapi de televizor. În dormitor nu trebuie să ai televizor, calculator, telefon și alte gadget-uri. Toate acestea creează un câmp magnetic ce este nesănătos și care, pe lângă faptul că îți poate afecta somnul, îți poate tensiona și relația de dragoste cu partenerul de cuplu.

În cazul în care ai un astfel de aparat în cameră este bine să-l acoperi în timpul nopții cu un  material textil. Sunetele pe care le fac notificările de pe smartphone sau de pe laptop nu te vor lăsa nicidecum să ai somnul liniștit. Fă în așa fel încât măcar atunci când te odihnești astfel de gadget-uri să dispară din dormitor, le poți foarte simplu muta în altă cameră înainte de a merge să dormi.

Ai prea multe cărți în dormitor?

Nici acest lucru nu este indicat pentru că prea multe cărți în camera în care se presupune că dorești să te relaxezi poate deveni stresant, sau în orice caz destul de copleșitor. Este bine să citești câteva pagini dintr-o carte pentru a te relaxa înainte de culcare, acest lucru chiar este recomandat pentru că ajută la somn. Însă dacă ții prea multe cărți în jurul patului, zona de odihnă devine asemenea unei zone de muncă și te poate stresa, iar somnul nu va mai fi liniștit și odihnitor.

Comments

comments

1 Comment

  1. Violeta Enache

    25 aprilie, 2018 at 14:32

    Foarte util articolul. Voi incerca sa evit folosirea aparatelor inainte de a dormi.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *