Chief Design Huawei: povestea din spatele noii imagini Huawei P40 Series

By  | 

Fiecare generație are „uneltele” care o definesc dincolo de timp și spațiu — iar Generația Z va rămâne cu siguranță în istorie drept generația care a schimbat complet paradigma vieții cotidiene, la limita dintre realitate și virtual. Unul dintre aceste „unelte” specifice ei este, fără doar și poate, smartphone-ul care a devenit deja mai mult decât un aparat electronic, un prieten cu care ne petrecem aproape tot timpul, un accesoriu fashion, un mod de a trăi.

În acest context, noul design Huawei P40 Series oferă o experiență inedită, de la ecranul Huawei Quad-curve Overflow (inspirat de arta mișcării în natură, cu o margine ușor rotunjită și rame extrem de înguste) la cele trei finisaje din sticlă lucioasă (Ice White, Deep Sea Blue și Black) și două din sticlă mată (Silver Frost și Blush Gold), dar și prin prisma altor detalii care oferă identitate, apartenență la un nou mod de lifestyle. Pentru a înțelege mai bine procesul inovației în materie de design în cazul telefoanelor Huawei P40 și Huawei P40+, dar și pentru a descoperi care este povestea din spatele imaginii, am stat de vorbă cu Quentin Ting, designer șef la Huawei:

Ce v-a inspirat în realizarea noului design Huawei P40 Series?

Aceste două design-uri au fost inspirate de sentimentele și trăirile mele personale. Primul este display-ul Quad Curve Overflowed. Când citesc sau când mă gândesc la anumite lucruri, îmi place să îmi trec degetetele peste obiecte. Iubesc acel simț tactil fin, și din moment ce noi folosim des smartphone-uri, m-am gândit să proiectez acel simț tactil fin în design-ul lor. Al doilea punct forte este chiar culoarea Silver Frost. Aceasta a fost și ea inspirată din experiența mea personală, mai precis totul a pornit de la o puternică amintirie din copilărie. M-am născut într-un oraș din sudul Chinei, iar în timpul iernii copiii mici nu aveau voie să iasă afară pentru că era prea frig. Mă uitam deseori pe geam, la cer. Când era foarte foarte frig, sticla geamului era acoperită de un strat de gheață. Când priveam afară prin sticla înghețată, puteam vedea lucruri diferite doar schimbând unghiul vizual. Puteam să îmi petrec foarte mult timp așa… După cum vedeți, inspirația din spatele seriei P40 pornește de la lucruri și sentimente aparent normale, din viețile noastre de zi cu zi.

Ce credeți că iubește cel mai mult Generația Z la Huawei P40 Series? Ce îi câștigă drept utilizatori?

Cu cât lansăm mai multe produse, cu atât ealizăm că petrecem din ce în ce mai mult timp cu smartphone-ul în preajmă, și că acest gadget nu mai este doar o simplă unealtă, că timpul petrecut cu el este la fel ca timpul petrecut cu un prieten. Ca în fiecare an, cumpărăm produse de la diferiți producători și realizăm ce ne place și ce nu ne place la producătorii de la care am achiziționat. De fiecare dată când lansăm o nouă generație, vrem să livrăm un sentiment de unitate, și același sentiment să se transmită de la o generație la alta. Vrem ca Seria P să fie mai elegant, mai trendy, căruia să îi adăugăm un paletar de nuanțe pe măsură. Dacă suntem puțin atenți, putem observa că Huawei a lansat nuanța Twilight pentru seria P20, nuanța Breathing Crystal pentru seria P30 și Silver Frost pentru seria P40. Toți fanii seriilor Huawei vor avea așteptări de la o lansare la alta — vor aștepta mereu nuanțe noi. Toate acestea, cumulate, îi pot convinge să cumpere în continuare produsele HUAWEI din seria P. Crearea și realizarea unui smartphone se poate asemăna cu crearea unui personaj într-o piesă de teatru, într-un film. Știi totul despre acel personaj, trebuie doar să-l îmbunătățești fără să te împotrivești personalității lui naturale. Mai mult, în același timp, trebuie să ajuți utilizatorul să înțeleagă și să aprecieze efortul pe care îl depune prin cumpărarea produselor HUAWEI. Așa cum am început acest răspuns, smartphone-ul nu mai este o simplă unealtă, și pentru că petrecem din ce în ce mai mult timp cu acesta, ar fi bine să ne dedicăm timpul unui „personaj” de care să ne placă cu adevărat și cu care să fim pe aceeași lungime de undă. 

Ce nuanțe de culori au fost apreciate cel mai mult de către utilizatori?

Așa cum am mentionat deja, pentru seria P40 nuanța principală pentru prezentare este Silver Frost. Dar când ne ocupăm de nuanțe, nu luăm în considerare doar părerea unui singur grup țintă. Facem asta sperând că orice model pe care noi ne bazăm satisface orice grup de utilizatori de smartphone… chiar și din punctul de vedere al nuanței de culoare. Pentru seria P40, avem un paletar generos, Negru Ceramic, Alb Ceramic (nuanțe universale, care pot fi pe gustul tuturor). De exemplu, Albastru Marin este mai reprezentativ pentru un utilizator de sex masculin, de o anumită categorie de vârstă, pe când Albul Ceramic pare mai acceptabil  pentru o adolescentă care vrea să fie la modă, iar de la Silver Frost ne dorim să ajungă o nuanță folosită în special de către utilizatorii de sex feminin. Încercăm să atragem utilizatori din toate categoriile.

Ați menționat mai devreme că albastrul este mai mult pentru bărbați, si albul mai mult pentru femei. Când vine vorba de design în general, targetați femeile și bărbații diferit, sau cum arată acest proces?

Când începem să creăm design-ul, și nuanțele aferente lui, în loc să începem cu alegerea nuanței, începem cu discuții despre energiile și vibe-ul pe care îl poate avea nuanța respectivă. Discuțiile noastre se bazează pe ideea generală a seriei P, adică vrem ca seria să fie elegantă, în ton cu moda și în trend cu lifestyle-ul nostru. Fiecare inginer implicat în proiect își exprimă senzațiile pe care le are vis-à-vis de nuanța discutată. Acest procedeu este unul foarte lung pentru că fiecare poate avea o percepție diferită față de ceea ce înseamnă elegant, de exemplu. Selecția nuanțelor, cum ar fi Silver Frost, și selectia materialelor, a nano-ceramicii folosite, se materializează în urma acestor lungi discuții. Când toată lumea simte că am ajuns la acea idee minunată, la unison, începem vizionările de design, de concept. Se fac nenumărate rectificări și rafinări. Tot ca parte din proces sunt sesiunile de discuții și chestionare cu potențiali utilizatori pentru a observa dacă vibe-ul la care ne-am gândit noi în timpul ședințelor poate fi transpus în produsul final prin intermediul design-ului. În tot acest timp, observăm că diferite nuanțe ale produsului conferă anumite stări în funcție de utilizatori, și de aici începem să ne îndreptăm către care nuanțe se potrivesc, cărui tip de utilizator. Pe lângă ceste discuții legate de sentimente și nuanțe, apelăm și la niște analize de date, la o scară mai mare. Odată aleasă nuanța principală de prezentare a produsului în timpul campaniei de lansare, înseamnă ca Huawei o să aibă nevoie de stocuri uriașe cu diverse materiale pentru fabricarea produsului. Analizele de date ne ajută să luăm decizia și din punctul de vedere rațional, al implicațiilor de business.

Dacă Huawei ar colabora cu un fashion designer, care ar fi acesta? 

De fapt, în tot ceea ce privește lumea design-ului, avem nevoie de inspirație de la cei din jur. Mr. Ren Zhengfei – fondatorul Huawei Technologies – ne-a spus că ar trebui să absorbim energia universului printr-o ceașcă de cafea, cu ajutorul talentelor care se remarcă. A vrut să încurajeze toți angajații Huawei să fie deschiși către a învăța de la alte persoane talentate, din cadrul altor industrii. Ceea ce se aplică și business-ului de design. Prin urmare, în echipa de design, cooperăm cu designeri de top și cu univeristăți de specialitate. Pe unii dintre cei mai cunoscuți designeri, care au lucrat cu noi, îi invităm să țină discursuri. De asemenea, când vine vorba de o corporație cu specificul ei, trebuie să luăm în considerare și business-ul în totalitatea lui, site-ul comercial, brand-ul și alte astfel de elemente. Iar Huawei a fost totdeauna foarte precaut referitor la acest aspect. Dar există și cazuri celebre, de exemplu, am cooperat cu Porsche Design pentru crearea design-ului mai multor produse. Echipa lor de design ne-a oferit suportul și experiența lor uriașă, iar la rândul nostru am fost inspirați de tot ce făceau. Mulți dintre designerii lor ne-au vizitat, au lucrat cu noi o perioadă și ne-au învățat o sumedenie de lucruri, incluzând cum să creezi pentru un brand premium. Bineînțeles, cred că și ei au învățat de la noi, incluzând cum se finalizează un design de produs. Dar dacă mă întrebi specific cu ce designer am dori să lucrăm, s-ar putea să nu îți pot da un răspuns. În acest proces colaborăm cu designeri de top din Japonia și China, facem schimb de idei, dar mai degrabă pentru partea de brainstorming, nu pentru un proiect anume. 

Cum ar putea telefoanele din seria P40 să îi ajute pe oameni în timpul pandemiei, în contextul funcționalității lor, dar și al capacității de a oferi divertisment?

Înainte de orice, cred că această întrebare este foarte bună și este ceva ce trebuie să luăm în considerare când vom crea design-ul pentru următoarea generație de seria P. Bazându-ne pe estimările noastre, credem că asemenea situații vor mai exista și în viitor, iar viața online ar putea fi o parte importantă din cum va arăta modul de a trăi al oamenilor în viitor. Dacă ar fi să mă raportez la seria P40, ciclul de dezvoltare al unui produs nou este foarte lung, de la conceptul de design și până la terminarea producției putând să dureze în jur de 18 luni. Când lucram noi la conceptul de design, nimeni nu se aștepta să vină o pandemie. Așadar, unele concepte de design vor fi implementate atunci când vom lucra la design-ul următoarei generații.

Cum arăta primul dumneavoastră telefon: ce era cool/ și nu foarte cool la el? Și ce iubeți cel mai mult la job-ul dumneavoastră?

Primul meu telefon, dacă nu mă înșală memoria, a fost un Franciment. Era un telefon monocrom, cu un ecran foarte mic. Aș spune că era cool faptul că avea anduranță, și l-am putut folosi pentru o perioadă lungă de timp. Ca să îți răspund la a doua întrebare, te-aș ruga să te uiți în jur la oricare alte produse electronice. Nu este unul de care să te poți bucura la fel de mult precum te poți bucura de un smartphone. Apoi, dacă ne uităm la toate tehnologiile care ne-au schimbat viața, incluzând 5G, Voice Control, incluzând caracteristici precum a chema un taxi, sau a beneficia de un serviciu de livrare, toate se pot face cu un smartphone. De aceea cred că un smartphone este convergența dintre tehnologie și viață, dintre realitate și virtual. Ceea ce mă face să fiu entuziasmat sunt posibilitățile din viitor. În fiecare zi, în această industrie, putem face noi încercări, putem testa diferite forme de design, diferite produse, și putem colecta feedback de pe piață, ceea ce reprezintă un ciclu complet în job-ul nostru. Adesea glumesc că designerii sunt, de fapt, într-o poziție foarte aproapiată de cea a lui Dumnezeu. Pentru că designerii, asemenea lui Dumnezeu, au oportunitatea de a creea, și prin intermediul acestei oportunități, putem influența sute de milioane de consumatori. Asta este ceea ce mă emoționează.

Comments

comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *