Cele 5 reguli ale unui caption de Instagram perfect

By  | 

Instagramul este, în primul și în primul rând, despre poze. Însă un caption potrivit poate valorifica o fotografie, oferindu-i un plus de însemnătate, în timp ce unul scris la nimereală poate strica farmecul întregii postări. Iată câteva reguli de care ar trebui să ții cont pentru a compune un caption de Instagram perfect.

Alege hashtaguri relevante

Prin intermediul hashtagurilor, algoritmii Instagramului afișează cu prioritate anumite postări în feed-ul utilizatorilor, astfel încât conținutul să fie cât mai relevant pentru interesele acestora. De aceea, e important ca hashtagurile să fie alese cu cap, astfel încât să ajute ca postarea ta să apară în feed-urile altor oameni și în paginile lor de Discover.

De asemenea, evită hashtaguri care sunt relevante doar pentru tine, de tipul #ceamfacuteuazi, căci acestea nu au niciun fel de valoare. Dacă vrei să creezi un hashtag, asigură-te că este unul relevant, care ar putea fi folosit şi de către alte persoane.

Evită hashtagurile prea generale

Dacă alegi hashtaguri generale (#fashion, #beauty, #travel etc.) șansele sunt ca postările tale să rămână îngropatesub multe altele, din cauza volumului mare de imagini care sunt urcate în fiecare secundă pe Instagram. Excepția de la această regulă o fac hashtagurile consacrate precum #OOTD (outfit of the day), care, prin faptul că le folosești, te fac să intri într-o conversaţie relevantă la nivel global.

Verifică gramatica

Un sfat relevant atât în cazul captionurilor, cât și în cel al hashtagurilor. Nimic nu strică mai tare frumusețea unui caption simpatic decât o greșeală gramaticală, iar în cazul hashtagurilor, o litera scrisa greșit le face să devină irelevante (ține cont, totuși, ca aici nu este cazul să pui cratime sau apostrofuri, dimpotrivă, dacă vei despărți cuvintele, algoritmul va prelua numai prima parte a cuvântului)

Compune captionuri care aduc valoare în plus imaginii

Captionul ar trebui să aducă un plus de valoare imaginii. Persoana care scrollează va vedea în primă instanță poza, iar apoi, eventual, va arunca o privire peste caption.

Este în regulă să lași o postare fără niciun fel de caption decât să scrii ceva absolut irelevant, doar de dragul de a scrie. Dacă Beyonce poate să o facă, poți și tu. De fapt, uneori, vorba zicalei, o poză face cât o mie de cuvinte.

Nu te stresa legat de dimensiunea captionului

O regulă vehiculată intens până nu de mult spunea că ideal ar fi ca un caption de Instagram să fie concis (experții în social media recomandau să nu depășească lungimea unui Tweet, care are un număr maxim de 280 de caractere), însă între timp s-a observat că, atâta vreme cât captionul are un mesaj relevant, este ok să fie oricât de lung – de pildă, dacă vrei să comunici urmăritorilor tăi o anecdotă amuzantă sau să lansezi un îndemn de empowerment.

Want more? Citește și articolul nostru cu cele 28 de reguli “sfinte” prin care poți aduna mai multe like-uri pe Instragram!

Foto: Instagrm, Unsplash.

Comments

comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *