Caracatita INSPIRED a pornit in cautarea tinerilor talentati

By  | 

Lansat in 2007 cu trei sectiuni de concurs (commercial architecture, fashion design si fashion photo) si imbogatit cu alte trei (accessories, graphic design, dramaturgy) in 2009, Inspired 2010 propune anul acesta sectiuni noi de ilustratie, design de produs si design interior.

Lansarea concursului, care a avut loc la Sala Dalles, la 1 octombrie, a fost in egala masura retrospectiva si prospectiva: FriendsForFriends, expozitie de fotografie produsa cu contributia castigatorilor si membrilor de juriu Inspired – Photography 2007-2009 si reNature, colectie creata de castigatori ai editiilor trecute ale Inspired – Fashion Design si Inspired – Accessories.

Timp de trei ore, in cadrul INSPIRED Masterclass, Jonathan Hines, arhitect britanic (architype.co.uk), preocupat de constructii sustenabile, votat anul trecut in revista Building Magazine ca fiind „Green Guru” a vorbit despre Ecominimalism iar Yorgo Lykouria, designer si architect (www.lykouria.com), cu proiecte in intreaga lume, a prezentat designul ca pe pe o cale de a converti frumusetea naturii in concepte arhitectonice. In incheiere, Teodora Migdalovici a prezentat tendintele Cannes Lions in design.

Programul lansarii a continuat la Cinema Union cu o proiectie de filme studentesti, puse la dispozitia INSPIRED de universitati de arta din toata tara, iar Teatrul Studentesc „Podul” a prezentat piesa castigatoare a Inspired – Dramaturgy 2009, „Monoloage pentru oriunde”, intr-o montare a regizorului Catalin Naum.

Noua identitate vizuala este creata de Radu Pop (Noper) si declinata artistic in media de catre Iulia Tomescu, locul 2 la Inspired – Accessories 2009 si cooptata in echipa Inspired ca director artistic al concursului: „Pentru identitatea INSPIRED 2010 s-a pus accentul mai mult pe ilustratie. Daca pentru editia trecuta, s-a venit cu un design clean, simplu, anul acesta, fiind si primul in care ilustratia isi face loc printre categoriile concursului, abordarea a fost un pic diferita, avem un personaj principal, caracatita INSPIRED, si am abordat un stil ludic, prietenos.”

In urmatoarele doua luni, echipa Inspired va promova noua imagine a concursului si cele trei sectiuni noi in publicatiile de nisa, cultura urbana si lifestyle, in mediul online si in outdoor.

„Ne dorim ca Inspired sa devina si pentru cele trei domenii noi – ilustratie, design de produs si design interior – ceea ce este deja pentru sectiunile consacrate: o rampa de lansare pentru tineri talentati, capabili sa imbogateasca peisajul profesional romanesc si sa creeze valoare adaugata, astazi si maine „, a declarat Andrei Pena, membru fondator al Asociatiei INSPIRED, organizator al concursului Inspired.

Pentru un concurs de idei si o competitie a inteligentelor, INSPIRED a ales: in 2010, Smart este masina oficiala a concursului INSPIRED, gratie unui parteneriat intre Asociatia INSPIRED si Mercedes Benz Romania. Din data de 10 octombrie, Caravana INSPIRED va lansa concursul in toate centrele universitare partenere – Bucuresti, Iasi, Cluj, Timisoara, Arad, Sibiu, Oradea, Tg. Mures, Brasov, lansare sustinuta de o campanie outdoor si in presa locala. Echipe de organizatori din partea Asociatiei INSPIRED vor vorbi despre concurs in fata studentilor din facultatile de arte, arhitectura, teatru si litere din toata tara, intr-un demers care particularizeaza concursul si ii creaza notorietate in mediul studentesc. Smart personalizate vor anunta prezenta organizatorilor in orasele vizitate.

INSPIRED este un concurs de idei online organizat de Asociatia INSPIRED. Concursul se adreseaza tinerilor peste 18 ani care doresc sa-si inceapa o cariera intr-unul din domeniile vizate de Inspired, cat si celor care sunt deja activi in profesiile respective. Principala platforma de desfasurare a competitiei este www.concurs-inspired.ro, in perioada 1 octombrie – 3 decembrie 2010.

Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *