10 lucruri din casa care te obosesc

By  | 

Acești mici vinovați pot fi motivul pentru care nu te poți trezi.

Caști toată ziua fără să ai idee de ce? Casa ta e vinovată! Aparent, decorul de acasă, aparatele și stilul de viață îți pot afecta starea de spirit și calitatea somnului. Ferește-te de următoarele lucruri care îți pot afecta serios somnul și care te fac să te simți obosită și ziua următoare:

1. Ordinea

Bineînțeles, dormi în pat. Dar dezordinea îți transmite oboseală. Un studiu al Universității Princeton a scos la iveală că un mediu murdar și haotic cauzează stres, deci epuizare.

2. Pereții albaștri

Un studiu făcut de Travelodge a investigat culori de dormitoare din peste 2.000 de case și a descoperit că pereții albaștri ajută la scăderea ritmului cardiac, reduce tensiunea arterială și te face să te simți adormită. Bun pentru dormitor, rău pentru oriunde în altă parte!

5 trucuri pentru un somn odihnitor

3. Televizorul

Și ecranul tabletei. Ambele emană lungimi de undă albastre care încetinesc producția de melatonină a creierului.

4. Cafetiera

Chiar dacă acest obiect este un salvator de vieți dimineața, după-amiaza sau seara ar putea fi motivul din cauza căruia dormitezi în timpul cinei. În timp ce cafeina este un stimulent care îți crește energia, acest efect trece și te lasă și mai obosită.

5. Barul din casă

Acea poțiune târzie te poate ajuta să adormi mai repede, dar calitatea somnului pe care o vei avea după un pahar de vin roșu este scăzută – așteaptă-te la o noapte fără odihnă, în care te trezești des și pe acre o vei simți a doua zi.

6. Candela cu aromă de lavandă

Sigur, parfumul ei este foarte relaxant și din același motiv te face să te simți mai obosită. Psihologii de la Universitatea Wesleyan au descoperit că cei care au în casă acest miros înainte de culcare dorm mai profund. Iar ideal e ca pe timpul zilei să ai în casă miros de citrice, iar seara, de lavandă.

De ce ai insomnii?

7. Mâncarea nesănătoasă favorită

Lasă chipsurile. Alimentele încărcate cu carbohidrați te fac să te simți mai obosită, deoarece zaharurile intră în sânge și trebuie procesate, iar organismul obosește.

8. Frigul din dormitor

Studiile au constatat că temperatura optimă pentru somn este 20 de grade Celsius. Dacă e mai frig, o să adormi în timpul programului a doua zi, mai la căldură.

9. Telefonul mobil

Din același motiv acest gadget dă dependență – comunicarea constantă. Asta te obosește. Un studiu realizat de National Sleep Foundation a constatat că 20 la sută dintre oamenii cu vârste cuprinse între 19 și 29 sunt treziți de un apel, mesaj sau e-mail de cel puțin câteva ori pe noapte.

Cele mai bune poziții de somn

10. Perdelele cu desene

Un studiu despre cei care lucrează în birouri cu ferestre versus cei fără a descoperit că oamenii care au fost expuși la lumina naturală toată ziua eu dormit în medie cu 46 de minute mai mult decât ceilalți. Același lucru este valabil și pentru casa ta: mai multă lumină naturală va ajuta să dormi mai bine noaptea și să te simți mai odihnită în ziua următoare.

Articol preluat de pe http://www.cosmopolitan.ng

 


Comments

comments