10 lucruri din casă care te fac leneșă

By  | 

Propria casă este locul unde ne simțim cel mai confortabil și unde ne putem relaxa în voie. Însă dacă te simți mereu letargică și neproductivă, este posibil să fie chiar vina casei!

Știai că există lucruri din casă care te fac să îți pierzi energia? Află care sunt acestea pentru a evita lenea!

10 lucruri din casă care te fac leneșă

Biroul dezorganizat

Obișnuiești să lucrezi și de acasă, dar ai observat că nu ai prea mult spor? Biroul dezorganizat poate fi de vină! Potrivit unui studiu de la Universitatea Princeton, dezordinea vizuală nu îi permite creierului să se concentreze, iar tu vei fi mai obosită, atât fizic, cât și psihic.

Citește și: Scapă de lenea de la ora 4 pm 

Pereții albaștri

Motivul pentru care nu ar trebui să îți vopsești camera de zi sau biroul în albastru este același pentru care această culoare este potrivită pentru dormitor. Albastrul te calmează, îți reduce presiunea și te face somnoroasă.

Temperatura din casă

Studiile arată că temperatura cea mai potrivită pentru somn este undeva între 15 și 20 de grade. Astfel, dacă ai casa răcoroasă, vei simți nevoia să tragi un pui de somn în mijlocul zilei.

Telefonul mobil

Un studiu recent a arătat că foarte mute persoane sunt trezite în mijlocul nopții de un apel, un sms sau un email. Din acest motiv, somnul nu mai este odihnitor, iar a doua zi te vei simți obosită.

Alimentația nesănătoasă

Alimentele pline de carbohidrați și zahăr te umplu de energie… pentru moment. Când efectul acesta trece, te vei simți foarte obosită.

Citește și: De ce suntem dependenți de junk food? 

Lumina artificială

Un studiu de la Universitatea din Northwester arată că persoanele care lucrează la lumină naturală dorm mai bine în timpul nopții. În schimb, dacă petreci toată ziua în lumină artificială, vei avea un somn mai puțin odihnitor.

Computerul

Ne putem uita la filme, putem vorbi cu prietenii și familia, putem face cumpărături online… Deși acestea sunt beneficii importante, unele persoane nu mai au chef să iasă din casă sau să se ridice de pe canapea, tocmai pentru că pot face aproape orice pe calculator.

Lumânările parfumate

Lumânările cu aromă de lavandă te calmează și te ajută să dormi mai bine. E recomandat să le aprinzi cu ceva timp înainte de culcare, dar nu le ține aprinse toată ziua!

Televizorul

Televizorul emană un tip de lumină care suprimă producția de melatonină. Acest lucru te va face să dormi mult mai prost, iar a doua zi te vei simți mai somnoroasă.

Cafeaua

Ora ideală pentru a bea cafea este 11 dimineața, nu imediat când te trezești, nici după-masa sau seara.

 

*articol preluat din Cosmopolitan UK (autor: Lauren Smith)


Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *