LinkedIn – metoda alternativa de a-ti gasi un job

By  | 

Pe LinkedIn oamenii nu stau la povesti despre muzica preferata si ce au mai facut sambata seara, ci isi concentreaza atentia pe oportunitatile profesionale oferite si pe modalitatile prin care pot profita de ele. LinkedIn este o “unealta” de afaceri legitima, disponibila oricui, oriunde, oricand.

Recrutarea s-a mutat aici!

Tot mai multi angajatori folosesc aceasta retea pentru a descoperi noi talente din multitudinea de persoane care au cont aici. Iata cum functioneaza sistemul: iti faci cont, redactezi un CV cat mai complet si mai pertinent cu putinta, si apoi incepi munca de promovare a profilului.

Cum faci asta? Simplu: iti largesti lista de contacte trimitand invitatii tuturor cunoscutilor. In continuare, nu-ti ramane decat sa astepti sa fii contactat. Pentru angajatori, aceasta retea este cu atat mai utila cu cat pot urmari si evolutia persoanelor care au deja un post, in eventualitatea in care se hotarasc sa le propuna o oferta mai buna.

In plus, aceasta modalitate de recrutare este practic gratuita: angajatorii au la dispozitie, gratis, mii de CV-uri pe care sa le poata analiza la rece, in vederea ocuparii unor posturi-cheie.

Reguli de eticheta

Informatiile pe care te decizi sa le impartasesti (sau nu) la profilul tau, iti pot afecta atat viitoarele oportunitati de job, cat si felul in care esti perceputa in general de catre ceilalti membri ai retelei, asa ca fii precauta. Pentru a avea o imagine cat mai profesionista cu putinta, iata de la ce nu trebuie sa te abati.

POZA DE PROFIL

Acesta este primul lucru pe care oamenii il observa atunci cand intra pe pagina ta, asa ca trebuie sa ai mare grija ce alegi. Fotografia trebuie sa aiba un cadru neutru si sa fie luminoasa.

Este de preferat sa apelezi la un fotograf profesionist, pentru a te asigura ca nu dai gres. E o investitie modesta, daca te gandesti la cate persoane iti vor viziona profilul.

In ceea ce priveste Photoshop-ul, e de inteles ca vrei sa arati cat mai bine in poza (multe persoane folosesc fotografii “din tinerete”), dar nu trebuie sa exagerezi cu eliminarea tuturor semnelor tale distinctive, fie ca e vorba de riduri, alunite sau alte pete deloc “flatante”.

Angajatorul care te va chema la un eventual interviu isi va fi facut deja o impresie despre tine si despre felul cum arati, iar in cazul in care aceasta impresie contrasteaza flagrant cu realitatea, nu vei “pica” tocmai bine.

DESCRIEREA

Aici trebuie sa-ti promovezi brandul personal – te descrii pe tine, ce faci si de ce esti unica, si care ar fi motivele pentru care toti ar face bine sa-ti citeasca mai atent restul profilului.

Este la fel ca la articolele din ziare. Daca introducerea nu este indeajuns de interesanta si incitanta, materialul nu va primi atentia cuvenita. Fii concisa, directa si… atragatoare!

BIOGRAFIA

In primul rand, fii sincera in ceea ce scrii. Tine minte ca profilul tau va fi vazut atat de viitori angajatori, cat si de persoane care te cunosc, asa ca nu e recomandabil sa te expui riscului de a fi prinsa cu… minciuna.

Daca spui ca ai lucrat intr-o companie unde de fapt nu ai lucrat doar pentru a putea sa-ti adaugi angajatii respectivei companii la lista de contacte, exista sansa ca cineva sa-si dea seama de “ingeniosul” tau truc, si atunci chiar ca nu prea mai ai cale de intoarcere.

Regula de baza: respecta si vei fi respectata. Cat despre stilul folosit in biografie, foloseste cat mai multe cuvinte cheie pentru ca profilul tau sa fie cat mai vizibil. Stii vorba aia: “Nu existi daca Google nu te vede”.

Pe de alta parte, ai grija sa nu te zgarcesti la vorbe. Daca nu-ti completezi toate detaliile (chiar si “filmele preferate” si “ce carte ai citit ultima oara”), oamenii te vor crede neserioasa si mult prea ocupata pentru a te ocupa de profilul tau.

LISTA DE CONTACTE

Este foarte important sa cunosti persoanele pe care vrei sa le adaugi la lista de contacte, pentru ca ele sunt, de fapt, o reflexie a statutului tau profesional.

Exista oameni care-si “umfla” lista crezand ca astfel angajatorii vor vedea cate “relatii” au ei si-i vor lua mai repede in calcul. Toata manevra asta se poate intoarce impotriva ta astfel incat ti se va duce vorba ca “te lauzi cu ce nu ai”.

Daca totusi vrei sa adaugi profesionisti pe care nu-i cunosti personal, dar ii respecti foarte mult si ai vrea sa ii ai in lista de contacte, fii cat mai clara in invitatiile pe care le vei trimite. Spune adevarul si marturiseste-ti doleanta. Cine stie, poate ai noroc.

RECOMANDA SI VEI FI RECOMANDATA

Intra pe paginile cunoscutilor si scrie-le cate un scurt si succint mesaj de recomandare. Nu vor ezita sa-ti intoarca favoarea. Cu cat faci lucrul asta pentru mai multe persoane, cu atat iti cresc sansele de a fi ales de catre recruteri.

Cititoarele COSMO, despre beneficiile LinkedIn

“LinkedIn este un instrument util in comunicarea de afaceri, si-mi place pentru ca te ajuta sa-ti creezi noi cunostinte in domeniul profesional. Imi mai plac si newsletter-ele in care te anunta cine ce mai lanseaza si ce firme mai fac angajari. E bine sa fii informat. Nu stii niciodata de unde sare iepurele.” – Tania, 28 ani

“Mi-am facut cont mai mult ca sa aflu noutati despre prietenii cu care nu am vorbit de mult timp: fosti colegi de scoala, de munca, oameni pe care i-am cunoscut cand am fost in strainatate… Cum sunt mai mereu ocupata cu serviciul, nu am timp sa ma vad cu toata lumea, asa ca intru pe Linked-In, le cercetez update-urile si aflu ce se mai intimpla cu viata lor. Imi e de mare ajutor.” – Gabriela, 25 ani

“Imi place sa intru pe profilele altor oameni, chiar daca nu-i cunosc, ca sa vad cu ce se ocupa, ce studiaza, ce joburi au. Poate imi dau si mie vreo idee. Mai ales ca in perioada asta nu stiu prea bine ce sa fac si incotro s-o iau din punct de vedere profesional.” – Andreea, 23 ani

Comments

comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *