9 lucruri pe care să nu le faci în prima zi la noul job

By  | 

După ce ți-ai perfecționat CV-ul și ai reușit să impresionezi la interviu, te-ai putea gândi că a venit momentul să te relaxezi – doar ai obținut deja job-ul mult visat!

Totuși, prima zi la birou este la fel de importantă ca restul procesului prin care ai trecut. În loc să te îngrijorezi legat de ce ar trebui să faci, noi îți recomandăm să ții minte ce să NU faci în această zi.

Nu căsca

Poate te-ai trezit mai devreme decât de obicei pentru a avea suficient timp să te aranjezi înainte de a pleca de acasă sau nu ai reușit să dormi suficient din cauza emoțiilor. În orice caz, ține minte că cel mai probabil toți ochii sunt pe tine, deci încearcă să nu caști. Poate părea un gest nevinovat, însă dacă pare că te plângi de oboseală încă de la început poți crea o primă impresie proastă.

Nu îți programa concediul

E în regulă să discuți despre când urmează să îți iei concediu în timpul interviului, însă nu o face imediat cum ai fost angajată. Acest lucru arată o lipsă de angajament față de rolul tău în companie și indică abilități slabe de comunicare dacă nu ai menționat în prealabil.

Nu ajunge prea devreme

Evident, este de la sine înțeles că nu ar trebui să întârzi niciodată într-o primă zi. Dar este la fel de important să nu ajungi prea devreme! Biroul tău poate să nu fie încă pregătit, deci vei sta prin cameră așteptând ca ceilalți să îți pregătească spațiul.

Nu menționa banii

Nu discuta despre noul tău salariu sau despre câți bani câștigai la fostul job. Aceste lucruri te pot face neplăcută pentru că va părea că ești arogantă.

Nu urmări ceasul

Evită să te uiți la ceas în mod evident, va părea că te grăbești să scapi de la birou cât mai repede. De asemenea, evită să pleci prima, colegii vor avea impresia că nu îți dai silința la fel de mult precum ei.

Nu fi antisocială

Dacă un nou coleg încearcă să fie prietenos și să te cunoască mai bine, petrece măcar câteva minute cu el. Dacă ești invitată să luați prânzul împreună, nu refuza! Vei petrece 8-9 ore pe zi alături de acești oameni, deci fă un mic efort pentru a-i cunoaște încă din prima zi.

Nu ghici, pune întrebări

Dacă nu ești sigură de ceva, întreabă-ți colegii. Astfel, vei părea mai interesată de task-urile tale și vei evita să faci o greșeală.

Nu presupune care sunt prioritățile

În prima zi, vei fi inundată cu noi informații și sarcini. Este vital să acordăm prioritate, însă poate nu știi cărei sarcini. Întreabă-ți managerul ce ar trebui să aibă prioritate și care sunt termenele limită în loc să presupui – este mai eficient și vei evita presiunea copleșitoare.

Nu fi prea familiară

E foarte bine să fii prietenoasă încă din prima zi, dar evită să te porți de parcă acești oameni sunt cei mai buni prieteni ai tăi. Poartă-te profi până când reușești să îi cunoști mai bine.

 

Citește și: 5 obiceiuri profesionale care îţi dau încredere 

Citește și: Carieră: Renunță la planul pe 5 ani 

*articol preluat din Harper’s Bazaar (autor: Jessica Davis)

Comments

comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *