Știi ce vitamine fac tenul radios?

By  | 

Hrana zilnică îți asigură (sau așa ar fi ideal) aportul de vitamine necesar organismului, astfel încât să duci la îndeplinire tot ce ți-ai propus, dar suplimentarea anumitor vitamine aduce imense beneficii tenului.

Vitamina C+E=anti-rid

În afara faptului că grăbesc îmbătrânirea, razele ultraviolete și poluarea sunt cei mai mari „furnizori” de linii fine și riduri. „Expunerea la soare, smogul și fumatul pasiv produc radicali liberi, care atacă și distrug colagenul propriu pielii – cel care menține tenul ferm”, spune dermatologul Howard Murad, profesoar asociat în cadrul Școlii de Medicină David Geffen de la UCLA.

  • Vitamina C. Alimentele care abundă în vitamina C, precum fructele de pădure, kiwi și citricele (consumă o jumătate de castron zilnic), combat radicalii liberi și stimulează creșterea producției de colagen, spune Dr. Murad. De Fapt, femeile care consumă vitamine, în speță C, chiar au riduri mai puține, susține un studiu publicat în American Journal of Clinical Nutrition. Serumurile cu vitamina C contribuie suplimentar la îmbunătățirea aspectului pielii.
  • Vitamina E. Acest antioxidant combate pierderea de colagen, îmbunătățind totodată capacitatea pielii de a se autohidrata, spune specialistul în nutriție Jeffrey Morrison, ceea ce e crucial, având în vedere că pielea hrănită dezvoltă mai puține riduri în timp, după cum arată un studiu din British Journal of Dermatology. Vitamina E se regăsește în ouă (savurează două la micul dejun), precum și în migdale și nuci Pecan (ideal la prânz, cam cât încape în căușul palmei).

 

Vitamina A+Zinc=anti-inflamator

Atunci când celulele moarte și sebumul blochează un por, acesta se inflamează și devine coș. Însă alimentele cu proprietăți anti-inflamatoare te pot ajuta să obții un ten mai curat în șase până la opt săptămâni.

  • Vitamina A. Atunci când este ingerată, dar și folosită în tratament topic, vitamina A ajută la reglarea și îmbunătățirea procesului de reînoire a pielii prin îndepărtarea celulelor moarte, susține dermatologul David Colbert, autorul cărții The High School Reunion Diet. Alimentele bogate în vitamina E sunt cele de culoare verde închis – consumă zilnic o ceașcă de spanac, kale sau broccoli) – și portocaliu (zilnic, jumătate de ceașcă de cartofi dulci, morcovi sau pepene-cantalup).
  • Zinc. Acest mineral este un puternic anti-inflamator și face treabă bună în controlul secreției de sebum. Explică Dr. Murad. Se regăsește din plin în stridii, carnea friptă de vită, crab (100 de grame la cină îți vor fi suficiente), germeni de grâu (adaugă două linguri în iaurt sau cereale) și semințele crude de dovleac  (poți lua o  gustare cam câte încap în pumn) și previn strălucirea necontrolată a feței odată aplicate direct pe piele, remarcă dermatologul Neil Sadick, autorul lucrării The New Natural. Folosește o loțiune tonică bogată în zinc pentru a ține sub control capriciile zonei T peste zi.

 

Omega 3+Vitamina B = Strălucire naturală

Căldura din încăpere și aerul condiționat pot absorbi umezeala din piele în această perioadă a anului, lăsând-o uscată și ternă, spune Dr. Morrison. Aceste suplimente simple, anexate dietei tale zilnice, îți vor face tenul radios în nu mai mult de două trei săptămâni.

  • Omega 3. Acizii grași prezenți în alimente precum somonul (savurează cam 120 g pe zi) și semințele de in (pune o lingură de in în salată) hrănesc celulele epidermei și dau ocazia tenului să strălucească din interior, spune Dr. Murad. Utilizați la suprafața pielii, ei ajută la repararea zonelor de piele afectată de uscare și oferă tenului un aspect neted.
  • Niacin. Dă tenului palid o nuanță de roz naturală cu ajutorul vitaminei B, un vasodilatator natural. „Atunci cînd niacinul este consumat sau aplicat pe piele, sporește fluxul sanguin și oxigenul, ducând la o ușoară îmbujorare”, arată Dr. Colbert. Ia-ți necesarul din ton și pui (cam 120 de grame pe zi), verdețuri precum sparanghelul, ciupercile și roșiile (o ceașcă e suficientă) sau alune (ronțaie un sfert de ceașcă de alune).

 

 


Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *