Care e legătura dintre somn și sănătatea pielii?

Dacă tu crezi că somnul e doar „de frumusețe” și nu-ți afectează aspectul fizic, stai să vezi ce spun oamenii în halate albe…

Nu-i așa că te simți plină de energie când te trezești după un somn bun? Ei bine, la fel gândește și pielea ta, care are nevoie de acest repaos pentru a se regenera după asaltul zilnic exercitat de factorii externi (radiații ultraviolete, poluare), dar și interni, adică fumatul, stilul de viață, dieta, etc. În plus, e nevoie de somn pentru ca hormonul de stres – cortizolul – să scadă, iar melatonina (hormonul somnului) să crească. Și hormonii de creștere, care sunt produși în somn, stimulează sinteza proteinei, care are un rol esențial în refacerea pielii. Ceea ce înseamnă că „somnul de frumusețe” este un concept științific, și nicidecum o banală expresie.



În timp ce tu dormeai…

… pielea ta produce colagen în straturile sale profunde, ceea ce explică faptul că nopțile nedormite agravează ridurile și liniile fine, iar tenul își pierde tonusul și fermitatea. Un pont suplimentar anti-rid: dormi pe spate, mai degrabă decât pe-o parte sau cu nasul în pernă. Apoi, trebuie să știi că unul dintre cele mai puternice ingrediente de îngrijire a pielii nu se regăsește în niciunul dintre produsele de skincare – somnul; acesta reprezintă suportul ideal pentru tratamentele nocturne, făcându-le cu adevărat eficiente, probabil din cauză că pielea este mai puțin expusă factorilor de stres externi. Studiile de laborator arată totodată faptul că reînoirea celulară este mai rapidă pe parcursul nopții, în perioada în care organismul are o activitate redusă.

Ochii, oglinda somnului

Faptul că semnele lipsei de odihnă se văd în jurul ochilor (pungi umflate) se explică prin creșterea nivelului de cortizol, care afectează echilibrul sărurilor din organism, favorizând retenția de apă. Cearcănele întunecate sunt și ele o consecință a somnului, în sensul că poziția capului în raport cu corpul poate afecta circulația fluidelor în corp; pune două perne una peste cealaltă astfel încât să dormi cu capul mai sus.

Plete pe pernă. Secretul cosițelor Frumoasei din pădurea adormită este tot somnul; sinteza proteinelor are un rol important în producerea de noi foliculi de păr. Iar pentru a dubla acest proces, măștile fără clătire sunt ideale pentru noapte – aplică o formulă hidratantă înainte de culcare.

Opt ore pe zi

Recomandarea de a dormi minim șapte-opt ore pe noapte ar trebui să fie la fel de populară precum cea referitoare la consumul a doi litri de apă zilnic. În plus, este importantă și calitatea somnului, pentru că întreruperile survenite în ciclul de somn perturbă și procesele reparatoare în curs, inclusiv în ceea ce privește pielea și părul. Pentru a îmbunătăți calitatea somnului tău, ai grijă ca temperatura din încăpere să nu depășească 22 grade Celsius, nu-ți luat telefonul cu tine în pat și achiziționează-ți cele mai fine așternuturi de bumbac.

Somnul este cel mai bun supliment pentru tratamentele nocturne de îngrijire a pielii.

  • O mască pe noapte… ține pielea uscată departe. TonyMoly Cat`s Purrfect Night mask, 80 lei.
  • Doza de seară. Scapă de riduri cu o capsulă de serum – Elizabeth Arden Retinol Ceramide capsules, 309 lei.
  • Neted ca fața de pernă. Optează pentru o mască exfoliantă precum Filorga Sleep and Peel, 289 lei.
  • Reset. Reînoirea celulară nocturnă poate fi sporită cu formula Missha de la Time Revolution, 233 lei.
  • Asul din mânecă. Pentru seri nu tocmai liniștite, te poți baza pe crema de noapte Too Faced Hangover Pillow cream, 168 lei.

Foto: Unsplash.

Nici un comentariu

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicata.