Smoothie pentru fiecare… problema

By  | 

Îți plac smoothie – urile? Delectează-te cu cele mai cool combinații și folosește-le pe post de remedii pentru orice.

Istoria fructelor pasate nu-i chiar așa de „fresh” în lume: unii spun că acestea datează de pe vremea lui Mabel Stegner, cea care a publicat o carte cu rețete de smoothie preparate cu lapte, în 1940. Forma în care se regăsesc astăzi pare a fi, potrivit altora, meritul lui Steve Kuhnau, care a deschis în anii 70 primul magazin Smoothie King, devenit apoi un lanț celebru în America și Asia. Anii care s-au scurs de atunci au constituit însă un prilej pentru ca medicii, nutriționiștii și… mai toată lumea, să dezbată beneficiile amestecurilor de fructe pentru sănătate. Concluzia? Unul pe zi îți poate oferi aportul ideal de nutrienți, fibre și energie. Și uite cum devine blenderul cel mai bun prieten al tău.

 

Înainte de sală

Banana este un furnizor rapid de energie, în vreme ce sfecla ridică nivelul de energie și vitalitate, arată expertul în nutriție Jason Vale. Este o combinație care te ajută să „tragi” cu până la 16% mai mult la sală.

Primele semne de răceală

Acest trio este doldora de beta-caroten, de nădejde în susținerea imunității. „Beta-carotenul stimulează creșterea producției de globule albe (cele care luptă împotriva infecțiilor), întărindu-ți imunitatea”, spune Jason.

Pentru mahmureală

„Orzul verde este bogat în nutrienți ce contribuie la detoxifierea ficatului,” spune John Le Fevre, de la Frozenwheargrass.co.uk. „Gustul acestuia poate fi ușor de camuflat cu ajutorul fructelor dulci sau acre.”

După o masă copioasă

„Iaurtul ajută la eliminarea bacteriilor ce provoacă gaze, constipație și balonare,” spune Sebastian Pole, practicant Ayurveda. Ananasul și mango ajută deasemeena la digestie, grație continutului bogat în enzime.

Pentru mai multă energie

„Acest amestec verde are efect energizant imediat datorită vitaminelor B și C și magneziului, pentru a-ți oferi un start în forță în zori sau pentru a te repune pe picioare la amiază,” explică terapeutul nutrițional Naomi Mead.

Când nu poți dormi

„Bananele, fulgii de ovăz și și laptele de migdale reprezintă surse optime de aminoacizi denumiți triptofan, pe care trupul tău le transformă în acei hormoni ce induc somnul – serotonină și melatonină,” spune Naomi.

Comments

comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *