Secretele unui somn bun

By  | 

Îți dezvăluim 6 metode simple pentru un somn mai bun; Expertul în dormit (da, există!) Nancy H. Rothstein ne spune cum să obținem maxim beneficiu de la somn, fie el de cinci sau opt ore.

 

Renunță la cofeină

Cofeina rămâne în corp vreo opt ore după ce consumi „drogul”, deci ar fi bine să bei ultima cafea maxim la prânz. Dacă e musai, continuă cu ceaiuri de plante sau cafea fără cofeină.

COS0612142B.jpgFă sport devreme

E ok să faci mișcare noaptea – cu condiția să-i oferi corpului un răgaz de trei ore să se calmeze după efort. Dacă tot a venit vremea bună, când vii de la job, poți ieși la alergarea de seară, urmată de o plimbare ușoară, pentru ca apoi să adormi buștean după primele zece minute dintr-un film.


Suplimentează lichidele

Atunci când dormi, organismul pune rinichii pe pauză. Dacă trebuie să te trezești să mergi la baie, exagerezi cu apa – nu mai bea înainte de culcare.

 

Ia o pauză tehnică

Lumina albastră de la telefon, tabletă și TV inhibă hormonul care ne ajută să dormim. Cu o jumătate de oră înainte de culcare, setează alarma, apoi încetează să-ți mai verifici telefonul.

 

Răcorește-te

Temperatura corpului tău scade când dormi, deci fixează termostatul la o temperatură mai joasă decât de obicei.

 

Nu amâna trezirea

Reprizele matinale de dormit între două alarme=somn prost. Sporește calitatea somnului setând exact ora la care trebuie să te trezești. Și ține ceasul departe de pat, ca să fii nevoită să te deplasezi să-l oprești.

 


Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *