Pofta de frumusete

By  | 

Ce n-am face pentru a avea un ten fără cusur? Unele dintre noi investesc masiv în suplimente alimentare, altele în tratamente cosmetice, ignorând faptul că tot ce au de făcut e să îşi revizuiască alimentaţia. Ani la rând, experţii în îngrijirea tenului au susţinut ideea că alimentele bogate în grăsimi sau ciocolata nu sunt, de fapt, de vină pentru apariţia coşurilor, sau că mâncarea nu are a face cu aspectul pielii. Însă noile cercetări dovedesc contrariul. Expresia „eşti ceea ce mănânci” este adevărată, întrucât noi ne “reparăm” continuu pielea folosind ingrediente în stare brută, extrase din dieta noastră”, afirmă nutriţionistul Cynthia Sass. „Am avut pacienţi care acuzau un grad mai redus de iritaţii ale pielii după schimbări în dietă”. Acelaşi lucru constată şi naturopatul Emma Sutherland: „Durează între şase şi opt săptămăni până când modificarea obiceiurilor alimentare se observă şi la nivel cutanat ”, susţine ea. „Coşurile pot dispărea în totalitate, dacă nu cumva există şi probleme de ordin hormonal”. Aşadar, ce mai aştepţi? Iată cele patru reguli generale care-ţi vor scoate tenul la lumină. La propriu!

1) Renunţă la carbohidraţi

Carbohidraţii simpli – precum pâinea albă, pastele, biscuiţii şi dulciurile – nu sunt “prieteni” cu tenul. Înlocuirea făinoaselor albe cu variantele integrale reduce “riscul” de apariţie a coşurilor. În plus, alte cercetări au concluzionat că renunţarea la carbohidraţi poate însemna cu până la 28% mai puţine puncte negre sau albe şi cu 71% mai puţine coşuri, după 10 săptămâni de alimentaţie sănătoasă.

Carbohidraţii merg mână în mână cu dulciurile, alcoolul şi cofeina, care, consumate în exces, pot transforma pielea într-un „aparat” destinat eliminării toxinelor.

Dacă alegi alimente ce conţin carbohidraţii complecşi, precum orezul brun, quinoa sau cerealele integrale, vei simţi pe pielea ta diferenţa.

2) Redu consumul de lactate

Hormonii nu sunt singurii vinovaţi pentru apariţia coşurilor – produsele din lapte de vacă pot şi ele avea un astfel de efect.

Laptele conţine foarte mulţi hormoni meniţi să ajute viţeluşii să crească. Însă, într-un mod bizar, duc şi la apariţia coşurilor. Un studiu de amploare a dezvăluit că femeile care beau în principal lapte au cu 44% mai multe şanse dă se confrunte cu acnee severă, în comparaţie cu cele care nu consumă deloc.

„Încearcă să elimini lactatele din meniul zilnic pentru o lună, pentru a vedea dacă se mai formează noi coşuri”, sugerează Sutherland. „Multe persoane suferă din cauza congestionării tenului din cauza inabilităţii de a digera lactoza.” 

3) Consumă legume şi fructe

Ai fi crezut vreodată că raionul de legume fructe poate concura cu salonul cosmetic? Şi că poate câştiga “competiţia”?

În urma unui studiu s-a constatat că oamenii care au mâncat până la şase porţii de produse proaspete pe zi, timp de şase săptămâni, au fost catalogaţi mai atrăgători decât cei care au consumat mai puţine legume şi fructe. Alt studiu a arătat că dacă ai o dietă bogată în fructe şi legume eşti considerată mai fotogenică decât dacă ai fi bronzată.

Ok, şi cam de câte legume şi fructe avem nevoie? “Cinci porţii de mărimea unei mingii de tenis”, spune Sass. Super-starurile dietei pro-ten sunt verdeţurile, care favorizează alcalinizarea organismului, şi salata creaţă, care are un conţinut ridicat de vitamine, pentru protecţia pielii.

Vitamina C este o altă vedetă a alimentaţiei sănătoase – răsfaţă-te cu cireşe, ardei roşii, kiwi, citrice. Consumă legumele pe cât posibil crude; sunt compuse 96% din apă, iar menţinerea hidratării este esenţială pentru un ten strălucitor.

4) Schimbă carnea cu peştele

Arată-i pielii tale cât de mult ţii la ea renunţând la carnea roşie! Se pare că grăsimile de tip Omega6 conţinute de aceasta pot duce la inflamaţii ale ţesutului cutanat. 

Dar nu toate grăsimile sunt rele: cele Omega 3 pot reduce inflamarea pielii, unul dintre simptomele acneei şi roşeţii.

„Acizii graşi esenţiali vor ajuta la umplerea celulelor epidermei”, spune Sutherland. „Se găsesc în peştele gras, precum somonul, tonul, macroul, heringul şi sardinele.” Şi grăsimile vegetale sunt vitale în dobândirea unui ten frumos, adaugă Sass. 

Adaugă în dietă avocado, ulei de măsline extra-virgin, nuci şi seminţe crude – rezultatele nu vor întârzia să apară!

Trei alimente de consumat zilnic

Ceaiul verde

În afară de apă, poţi bea până la 5 ceşti de ceai verde zilnic. Antioxidanţii asimilaţi astfel de organism îţi garantează un ten sănătos.

Seminţele de floarea soarelui

Reprezintă o gustare ideală, cu un conţinut ridicat de vitamina E, necesară protecţiei tenului.

Varza acră

OK, nu e chiar uşor s-o guşti zilnic, dar o poţi adăuga în alte preparate, pentru ca rutina să nu te determine să o eviţi.


Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *