Planul alimentar care te face să slăbești și să strălucești

By  | 

Vei spune că reducând prăjelile, dulciurile și băuturile carbogazoase o să slăbești oricum, iar pielea ta va fi ceva mai luminoasă. Și ai dreptate, dar nu… la potențialul ei maxim. Apoi ai să-mi zici că „nu, mersi, nu am chef să mă înfometez!”, iar aici am să te contrazic, fiindcă hrana insuficientă nu te ajută să slăbești. Cel puțin, nu într-un mod sănătos! Aha, te-am făcut curioasă?

Nutriționistul Amelia Freer, autoarea cărții Eat. Nourish. Glow. susține că secretul slăbirii este… să mâncăm mai mult. Mai mult ce? Sigur, nu cartofi prăjiți, ci o serie de alimente cu potențial atât pentru sănătate, cât și pentru slăbire. În plus, fiecare porție din aceste ingrediente înseamnă un pas înainte pentru pielea ta, care va eveni mai suplă, mai curată și mai radioasă.

Fără ate priva de chestiile gustoase, planul se bazează pe deja clasica piramidă alimentară, reinventată pe principiul nutriției pozitive. Astfel, în loc să te frustrezi în fața unei diete în care trebuie să-ți numeri caloriile sau să consumi preparate impuse, ai liberatea de a-ți combina porții din alimentele permise după bunul plac, la fiecare dintre mesele principale și gustări.

Urmărește-o pe Amelia pe Instagram petru a te inspira din rețetele ei bazate pe piramida „nutriției pozitive”.

Planul tău pe-o zi întreagă

Lipește lista asta pe frigider și încearcă să însumezi toate cele 25 de porții într-o zi, iar rezultatele nu vor întârzia să apară.

1 porție pe zi – Nuci, alune sau semințe crude, cât căușul palmei tale

2 porții pe zi – Grăsimi sănătoase (ulei de măsline în salată, un sfert de avocado)

2 porții pe zi – Carbohidrați complecși (o ceașcă de cereale integrale fără zahăr, un cartof dulce)

3 porții pe zi – Proteină animală și vegetală (o porție de somon, 2 ouă, o ceașcă  de leguminoase)

3 porții pe zi – Fructe (2 citrice, o ceașcă fructe de pădure, o pară)

6 porții pe zi – Legume crude și gătite, din care trei porții să fie verzi

8 porții pe zi – Apă (pe care o poți îmbogăți cu lămâie, castraveți, mentă sau busuioc)

Citeşte continuarea materialului în ediţia de aprilie a revistei Cosmopolitan.

Foto: Instagram, PR. Text: Ana-Maria Prunariu

Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *