Pielea ta se află într-un moment de criză?

Cu toții am dat vina pe o zi proastă a pielii, lipsa de somn sau o săptămână încărcată la serviciu, dar cum rămâne cu evenimentele actuale, care ne fac să ne încruntăm atât de des? Sunt oare ridurile de expresie prea adânci a putea fi combătute?

Cercuri întunecate sub ochi, erupții ciudate, rozacee și „laba gâștii” mult mai vizibilă. Dacă nu eram stresată înainte să mă uit în oglindă, acum sunt cu siguranță.

Stau ghemuită în vârful scărilor, în pijamale, uitându-mă cu un ochi la știrile de seară, printre balustrade. „Cineva nu va dormi în seara asta ”, spune soțul meu, cu sprâncenele ridicate. Și are dreptate.

De cum mă întind în pat mai târziu în aceeași noapte, cu ochii mari și agitată, e cumva reconfortant (într-un mode ciudat) să știu că nu sunt singura persoană care se împrietenește tot mai mult cu tavanul dormitorului.

Când coronavirusul a început să măture tot globul în ianuarie anul trecut, a închis afacerile, a pus în pericol slujbele, a transformat cartierele în orașe fantomă și, cel mai sfâșietor, a pus capăt vieților.

Somnul mai poate aștepta. Dimineața următoare, când m-am alăturat unei întâlniri virtuale cu restul echipei mele, am observat cât de întunecată părea zona de sub ochii mei și cum rozaceea ușoară de pe obrajii mei devenise mai inflamată ca de obicei.

Citește și: Meniu de Frumusețe

Nu mi-era străină fața mea de parcă nu am dormit de 147 de ani (mulțumesc, copii), dar, în calitate de editor de frumusețe obsedat de îngrijirea piele, sunt conștientă de relația ciclică între tenurile noastre și nivelurile de stres mereu fluctuante.

„Este ca un joc de ping-pong”, confirmă dermatologul Ellen Marmur. „Creierul afectează pielea, iar apoi stresul pielii se îndreaptă direct înapoi către creier. E un du-te vino în încercarea de a atinge echilibrul. ”

Ceea ce spune dr. Marmur sună legitim, fiindcă pe măsură ce lumea a intrat în blocaj, iar nivelul de anxietate a crescut, a apărut o tendință social-media (nu, nu vedetele izolate în conace dansând pe TikTok): auto-îngrijirea.

Manichiuri strălucitoare, tratamente faciale la domiciliu, conversații despre cea mai bună acoperire a rădăcinilor și cele mai bune creme de mâini. Oamenii păreau să înghită orice paranoia le trecea prin minte într-o criză mondială, acceptând că, în aceste vremuri tulburi, mintea și corpul sunt intrinsec legate.

Departe de zen

Am văzut asta pe fețele prietenilor cu care am schimbat selfie-uri prostești pentru a destinde atmosfera într-o o zi lungă în blocare. Mama obosită cu față de emoji plângând în timp ce încerca să facă față școlii online pentru trei copii. Asistenta de primă linie, ai cărei ochi întunecați, injectați, mă priveau peste o mască medicală.

„Stresul declanșează răspunsul „luptă-sau-fugi” care i-a ținut în viață pe strămoșii noști evreme de mii de ani ”, explică dermatologul Stefanie Williams. Poate că nu fugi de un animal preistoric, dar creierul tău nu pierde timpul cântărind amenințarea înainte de a trage un semnal de alarmă.

Fie că este o scrisoare urgentă de la bancă, un film înfricoșător sau o știre neliniștitoare, mecanismul prin care organismul tău reacționează pe termen scurt se activează, transmițând glandelor suprarenale să elibereze hormonii de stres, adrenalină și cortizol. „Ca o urmare, nivelul zahărului din sânge crește pentru a furniza instantaneu energie, ritmul cardiac accelerează, senzația de durere se reduce și coagularea sângelui crește.”

Practic, corpul se bazează pe sine pentru a face față unei agresiuni inexistente, sau cel puțin își creează șanse mai mari de a-și reveni mai ușor după o rană. Dr. Williams explică apoi cum, în timpurile preistorice, activitatea fizică intensă de a lupta sau a fugi ar fi ars toată energia suplimentară, iar nivelurile hormonale ar fi revenit la normal, fără a face daune.

Dar ce zici de viață modernă, cu buletinele de știri 24/7 și fluxurile interminabile din social media? Dar ce se întâmplă dacă acel tigru metaforic din dinți ascuțiți pur și simplu nu te lasă naibii în pace?

Pielea în profunzime

În mod ironic, așa-numitul nostru hormon al stresului este cel care ne dă jos din pat în fiecare dimineață. „Cortizolul nostru atinge niveluri maxime în jurul orei 6:00″ explică medicul estetician Barbara Kubicka, „scăzând treptat peste zi până când adormim din nou”. Grozav.

Cu excepția momentului în care suntem stresați, iar cortizolul nostru nu se poate dezvolta ca de obicei, fiind prea ocupat să ne protejeze de aparenta „amenințare” în care ne aflăm. Face acest lucru redirecționând fluxul de sânge departe de piele (către organele vitale) și spune altor funcții corporale „mai puțin importante” să stea potolite.

„Cortizolul ne suprimă răspunsul imun, printre altele ” explică Dr. Kubicka. „Iar asta nu numai că sporește probabilitatea de a răci, dar poate provoca afecțiuni latente ale pielii, precum eczeme, rozacee și chiar acnee, să se revolte.” De asemenea, cortizolul se întâmplă să fie „kriptonita” colagenului – colagenul fiind proteina care conferă pielii noastre aspectul său plin și ferm (a se citi: tineresc).

Citește și: Cum să scapi de pungile de sub ochi

Dar nu atacă nediscriminatoriu rezervele noastre de colagen – le distruge pentru a elibera glucoza stimulatoare de energie (și îmbătrânirea pielii), de care avem nevoie pentru a „învige fiara”.

Când vine vorba de tratarea efectelor stresului, sfatul doctorului Kubicka este clar: calmează-ți mintea (cauza principală a problemei), și abia apoi pielea. Evită potențialii iritanți, cum ar fi retinolul și peeling-urile (nu este nevoie să stimulezi pielea deja supra-stimulată).

Apelează la un serum îmbogățit cu acid hialuronic și ceramide – care consolidează bariera protectoare a pielii, acizi grași esențiali și niacinamidă. Antioxidanții sunt la fel de importanți ca întotdeauna, pentru neutralizarea radicalilor liberi care se vor acumula în timp, când circulația sângelui către piele este compromisă.

Terapia cu lumină LED face minuni pe erupții inflamate (lucru confirmat de o colegă de încredere și posesoare de coșuri). Măștile full-face sunt destul de costisitoare, dar n-ar strica deloc un dispozitiv de tratat petele individual. Și-ar mai fi plasturii pentru coșuri, care vin cu bonusul suplimentar de a te ajuta să reziști tentației de a-i ataca.

Dacă este vorba de îmbătrânire prematură pe termen lung și ești dornică să abordezi în forță lista simptomelor stresului, Profhilo este un tratament injectabil de hidratare care stimulează producția de colagen și elastină.

Cearcănele întunecate de sub ochi sunt mai greu de rezolvat, dar fillerele prin canalul lacrimal te pot ajuta să îmbunătățești acel efect de Fester Addams. Doar că, în cazul tuturor modificărilor de acest gen, toate acestea vin la pachet cu anumite riscuri.

Mănâncă, dormi, stresează-te, repetă

Gândește-te la price alt mod în care ți se schimbă stilul de viață pe durata unei stări de spirit precare: somn mai puțin, Uber Eats pe apelare rapidă, fără prea mult entuziasm pentru exerciții fizice.

Acestea sunt toate moduri indirecte prin care stresul te pot face să îmbătrânești mai repede decât un cartof uitat în spatele dulapului. A face cel puțin 30 de minute de exerciții fizice pe zi nu numai că eliberează endorfine (un antidepresiv natural), dar arderea energiei suplimentare va face ca somnul să vină mult mai natural. Și de ce este important somnul? Repararea pielii.

În ultimii cinci ani, 44% dintre adulți afirmă că somnul lor s-a înrăutățit, iar în cazul persoanelor care suferă de insomnie, există de 17 ori mai multe șanse să se confrunte cu anxietate, ne lăsăm angrenați într-un alt cerc vicios.* Limitează timpul de ecran înainte de culcare și redu cofeina, precum și consumul de alcool.

Un pahar sau două dintre lucrurile bune te-ar putea ajuta să adormi, dar s-a dovedit că alcoolul reduce cantitatea de somn petrecut în faza REM (etapa responsabilă de reglarea dispoziției și repararea celulelor pielii).

Dacă te consideri consumatoare de mâncare pe fond de nervos, ar putea fi merită să ai discuția „nu ești tu, ești eu” cu furnizorul tău local de mâncare la pachet. Potrivit spuselor dr. Kubicka, digestia este o altă funcție corporală care se deprioritizează în timpul momente de stres.

„Ca urmare, alimentele nedigerate pot sta în intestin și pot provoca o creștere a producției de bacterii, un alt potențial declanșator al iritării pielii.” Ea ne sfătuiește să ne menținem hidratate cu multă apă și ceaiuri din plante și consumul de verdețuri bogate în vitamine și minerale, plus ulei de pește, pentru a ajuta la reducerea inflamației (nuci și semințe bogate în acizi grași Omega dacă ești vegetariană).

Minte mai presus de toate

Mâinile sus, cine stă încă treaz la trei dimineața pentru a căuta obsesiv pe Google simptome (mâinille mele sunt sus, apropo). „Abilitatea de a ne „auto-diagnostica” are nu a fost niciodată mai ușoară” confirmă psihoterapeutul psihodinamic Katharine Wray.

„Suntem învățați că a cunoaște înseamnă putere, dar pe de altă parte, informațiile nelimitate pot duce la și mai multă anxietate și un sentiment că lucrurile ne scapă de sub control”. Expertul în sănătate mintală Chris O’Sullivan, de la Mental Health Foundation, are câteva sfaturi practice în acest sens: el ne îndeamnă să ne gestionăm conținutul online pentru o experiență mai pozitivă.

„Utilizează toate trucurile tehnice posibile pentru a filtra ce nu vrei să vezi sau să auzi, inclusiv filtre pentru hashtag-uri și blocarea unor conturi individuale ”, îmi spune acesta. „Încearcă să te bucuri de lucrurile bune de pe rețelele de socializare – sau orice te face să te simți fericită ori inspirată și conectată cu cei care te interesează”.

Am văzut atât de mult bine trecând prin acea fereastră mică din telefon în timpul pandemiei — faptele amabile ale altora, meme-uri care m-au făcut să râd zgomotos, curcubeiele pictate de copii și memento-uri de recunoștință pentru lucrătorii din sistemul sanitar.

Uneori, navigarea inconștiență pe rețele mi-a oferit o fărâmă de speranță, pe care am purtat-o cu mine zile întregi. Alteori, anunțul unui deces m-a împietrit total. Într-o dimineață în care dispoziția mea nu era din cele mai bune, m-am pomenit programându-mă pentru a da sânge după ce am citit despre lipsa de donatori.

Mai târziu în aceeași zi, am lăsat două plase doldora de cumpărături pe pragul unei prietene cu un nou=născut, țintuiți în casă. Aceste acte nu au fost planificate pentru a-mi oferi vreo satisfacție personală, dar totuși păreau să umple acel gol copleșitor pe care îl purtam în mine de ceva vreme.

„Cercetările sugerează că a face ceva bun pentru altcineva poate avea un impact pozitiv asupra propriei noastre fericiri ”, confirmă O’Sullivan. „Ajutarea altora ne poate face să ne simțim mai puțin izolați și mai conectați, oferind o perspectivă complet diferită asupra unei situații.”

Aceste cuvinte m-au determinat să mă gândesc – cum felul în care ne ducem traiuș (și simptomele fizice ale acestuia) ar putea fi schimbat pentru totdeauna. Ne vom ridica ca o pasăre Pfoenix din cenușă, mai conectați cu noi înșine și cu ceilalți din jurul nostru?

A devenit modul de viață „hippyot” al păcii, al iubirii și al îngrijirii de sine, batjocorit de mulți în trecut, instrumentul suprem de supraviețuire (și de salvare a pielii)? Chiar dacă tot insist să urmăresc știrile în pijamale, cu coada ochiului, am dobândit și alte obiceiuri.

Băi lungi cu săruri Epsom, lectură la prânz (tipărită, nu pe ecran), câteva picături de ulei de CBD sub limbă înainte de culcare. Voi arăta oare mai tânără cu 10 ani? Juriul a ieșit. Dar pașii mici pot face totuși un drum lung.

Noul ritual de îngrijire a pielii

Pregătită pentru îngrijire interior-exterior? (Sună răutăcios, dar nu este.) Iată câteva produse care te vor ajuta.

TRATEAZĂ

★Nacomi Hemp Seed Oil★ 36,09 lei

Tratează-ți pielea cu ulei de semințe de cânepă pentru a combate efectele stresului asupra sa. Previne formarea prematură a ridurilor și hrănește intens pielea, protejând-o de arsuri solare.

★REN & Now To Sleep Pillow Spray★ 79 lei

Bucură-te de aroma relaxantă a lavandei împroșcându-ți perna cu acest spray, pentru a-ți calma nu doar corpul, ci și mintea. Datorită combinației eficiente de uleiuri esențiale, te vei trezi în zori cu o senzație de prospețime și o doză mare de energie și optimism.

★Payot Le Corps Huile de Douche Relaxante★ 128 lei

Uleiul de duș asigură hidratarea și curățarea pielii într-un singur pas, la duș. Pielea își recapătă vitalitatea, senzația de confort și relaxare, iar tu te vei simți răsfățată, ca după o sesiune de Spa.

CALMEAZĂ

★Scottish Fine Soaps La Paloma Bath Salts★ 69 lei

Adaugă pudra de sare în cada plină cu apă pentru a-ți hidrata pielea, și bucură-te de efectul relaxant pe care parfumul sării ți-l va induce. Catifelează și înmoaie pielea, fiind ideală înainte de exfolierea corporală.

★Smells Like Spells Norse Magic Mimir★ 119 lei

Face parte dintr-o gamă de lumânări parfumate de inspirație Scandinavă, confecționate manual cu fitil din lemn, concepute special pentru a induce anumite stări de spirit – în cazul de față relaxare și meditație, datorită acordurilor de santal, opiu și mentă.

★Bielenda CBD Cannabidiol Mask★ 7,99 lei

Cine nu a introdus în rutina de frumusețe uleiul de canabis nu poate spune că-și iubește cu adevărat pielea. Încearcă această mască cu efect hidratant și detoxifiant și mai vorbim după aceea!

RESETEAZĂ

★Healing Greens CBD Oil 12%★ 330 lei

Uleiul crud extras din cânepă funcționează sinergic cu biochimia organismului nostru datorită nivelurilor optime de canabinoizi, macronutrienți, flavonoizi și acizi grași esențiali, pentru o stare generală de bine.

★Elemis Superfood Kefir-Tea Mist★ 154 lei

Sprayul revigorant pentru ten înviorează fața oricând în timpul zilei, oferindu-ți o senzație imediată de confort și relaxare. Pe termen lung, are efect antioxidant și menține stabil nivelul de hidratate. Îl poți folosi și pentru a-ți fixa fondul de ten.

★Revolution Skincare Textured Facial Roller★ 84 lei

Rola texturată asigură un masaj facial revigorant, iar folosită împreună cu uleiul facial sau serumul tratament, poți fi sigură că vei beneficia de un maximum de efecte pozitive asupra pielii, și nu numai: masajul te va ajuta să te relaxezi profund.

Material original realizat de Cassie Powney
Traducere și adaptare: Ana-Maria Prunariu
Foto: iStock.

Nici un comentariu

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicata.