Părul și unghiile tale la dietă!

By  | 

După o vară călduroasă și multe ocazii ce necesită coafuri elaborate și manichiură impecabilă, părul și unghiile tale trebuie să intre neapărat la dietă.

Dezbaterile legate de influența hranei asupra sănătăți și aspectului nostru fizic sunt tot timpul de actualitate, iar controversele nu lipsesc nici de data aceasta. Totuși, se ajunge frecvent la concluzia că suntem ceea ce mâncăm, deoarece efectele negative ale alimentelor nesănătoase sunt uneori mult prea evidente pentru a fi ignorate, și nu ne referim doar la situația enervantă a kilogramelor în plus, ci la aspectul pielii, părului și chiar sănătatea unghiilor.

Vitamina Forte întărește unghiile

Este mai puțin cunoscută și rar recomandată în mod expres, însă Biotina, sau vitamina H, poate îmbunătăți condiția părului despicat ori subțiat, contribuind și la întărirea unghiilor slăbite, cu tendință de rupere.

Mai mult decât atât, asociată cu zincul, un alt aliat pentru piele, păr și unghii sănătoase, și cu unii corticosteroizi, biotina este folistă în tratarea alopeciei.

De unde înțelegem că deficitul de biotină favorizează nu doar deteriorarea părului, ci și căderea masivă a acestuia. Consumă frecvent leguminoase – fasole, linte – ouă, alune, conopidă, somon (acișii grași Omega3 mențin scalpul hidratat , ținând iritațiile și mătreața la distanță)  și, neapărat banane.

Ochi pentru ochi…

În cazul de față, proteine pentru proteine. Părul (precum și unghiile) este făcut din keratină, o proteină structurală care are nevoie de hrană adecvată – tot proteină – pentru  a susține sănătatea părului și unghiilor.

Iar calitatea acestora chiar face diferența, în sensul că trebuie să te ții departe de sursele (dealtfel sărace în proteine) super-procesate în favoarea proteineleor de calitate, provenite din carne  de pui, ouă, lactate, alune și nuci, soia, cereale integrale, ciuperci și leguminoase.

Hidratare din interior

Pentru a susține un climat echilibrat la nivelul scalpului, este important să se producă o cantitate adecvată de sebum, care să hrănească optim scalpul și parțial firul de păr.

Vitamina A este cea care favorizează acest proces, având, în plus, și rol antioxidant, esențial în protecția părului în fața radicalilor liberi la care este expus permanent. Țintește alimentele viu colorate în portocaliu (caise, morcovi, dovleac, mango, cartofi dulci, somon) și verdețurile (inclusiv brocoli și varză).

 

Dar pentru că aspectul părului și unghiilor depinde și de o circulație sănătoasă, ar trebui să sporești și aportul de vitamina E, care favorizează totodată și creșterea părului și unghiilor — o poți găsi în nuci și semințe crude, roșii, uleiuri vegetale și spanac.

Foto: 123rf.com. Text: Ana-Maria Prunariu.


Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *