Îngrijirea pielii: produse ieftine sau scumpe?

By  | 

Ce să alegi pentru cel mai eficient ritual de îngrijire: produse ieftine sau scumpe?

Nu poți să nu te gândești, după ce ai marcat o sumă considerabilă pentru un produs de îngrijire, că prețul îți garantează nu doar calitate, cât și eficiență, prin comparație cu alte produse ieftine… Dar influencerii promovează frecvent produse de îngrijire a pielii care costă puțin mai mult decât o cafea bună. Și atunci, ce anume face deci diferența dintre un produs de masă și unul de lux, mai ales în cazurile în care ingredientul principal este același? Cum poți decide când e cazul să scoți mai mulți bani din buzunar și când să te zgârcești? Vom afla imediat.

Ca să fie clar încă de la început, în niciun caz nu putem generaliza pentru a spune că TOATE produsele ieftine/scumpe sunt eficiente ori ba: fiecare produs cosmetic, fie acesta ieftin sau scump, trebuie analizat înainte de a fi cumpărat, dar mai ales, folosit. Iar un prim indiciu este încrederea pe care brandul o inspiră, fie că este vorba de o marcă de masă sau una exclusivistă. Sigur, prestigiul este în foarte mare măsură legat de publicitate, iar în ultima vreme au apărut foarte mulți producători noi (locali și internaționali), care încearcă să-și facă loc în marea de branduri consacrate. Mulți dintre aceștia își vând produsele pe site-uri proprii, dar și mai mulți ajung în rețelele cunoscute deja, atât în mediul virtual cât și în magazinele de profil, acest lucru fiind o primă garanție a calității și conformității formulelor. De aceea, prima regulă este să îți achiziționezi întotdeauna produsele cosmetice din surse de încredere- ferește-te de capcana produselor de lux vândute la prețuri mici, pe site-uri obscure sau de către persoane neautorizate ori necunoscute, pentru a putea fi sigură că nu te alegi cu produse contrafăcute, ieșite din garanție sau păstrate în condiții improprii.

La poluri opuse

Și totuși ce anume face distanța de preț între două produse atât de mare, dacă efectele promise sunt similare? „Este posibil ca produsele necostisitoare să ofere rezultate similare cu cele ale mărcilor de lux, dar depinde de ingredientele din formule, așa că trebuie să cercetezi”, spune Michelle Wong, doctor în chimie, pentru The Guardian. Ingredientele din produsele de înfrumusețare, completează experta, „nu costă atât de mult. În general, acestea sunt mult sub 1 dolar, deci alte lucruri precum ambalarea, logistica și asocierile cu celebrități” sunt cele care măresc prețurile. Totodată, adaugă Wong, „de cele mai multe ori se folosesc materiale de umplutură, cum ar fi apa, alcoolul etilic sau ceva pe bază de ulei care ajută ingredientul să se dilueze sau să se așeze mai frumos pe piele.” Aceste „fillere”, cum sunt denumite în industrie, nu sunt însă adăugate doar „de umplutură”, pentru a obține o cantitate mai mare de produs sau doar de dragul aspectului, ci sunt necesare pentru a face formula utilizabilă. Fără acestea, am avea un produs imposibil de utilizat, o pulbere, o cremă cu cocoloașe, etc. Apa (și nu orice fel de apă, ci una obținută din surse hyper-controlate) este cel mai bun exemplu în acest sens și se află adesea printre primele ingrediente din listă – deopotrivă în produse ieftine sau scumpe, fiind necesară pentru dizolvarea ingredientelor, crearea texturii, stabilizarea puterii anumitor ingrediente sau în îmbunătățirea penetrabilității produsului. Nu în ultimul rând, și aceste fillere pot proveni din surse diferite, mai ieftine sau mai scumpe, alegerea rămânând la latitudinea brandului. Același lucru este valabil și pentru ingrediente. Un singur compus din lista zecilor de ingrediente înscrise pe etichetă poate avea prețuri diferite de la un furnizor la altul, în vreme ce alte branduri aleg să-și producă ele însele anumite substanțe sau să-și organizeze propriile culturi speciale.

Cu ochii pe „vedetă”

Celebritățile care promovează produsele nu ar trebui să fie un criteriu de alegere a produselor de îngrijire, dar există un altfel de star pe care trebuie să-l ai în vedere: ingredientul vedetă.  Să luăm, de pildă – retinolul. În principiu, orice produs care conține acest ingredient are o limită de concentrație, care are același efect, indiferent că este vorba de un produs ieftin sau unul scump. Ceea ce poate face diferența de preț este restul compoziției = unii producători apelează la ingrediente care să-i diferențieze de ceilalți, iar acest lucru nu înseamnă întotdeauna că vei avea de-a face și cu o formulă mai eficientă. Astfel, fiecare pas, de la concepție (deseori, acesta implică costuri mari din cauza colaborării cu experți de top din breaslă), producție, ambalaje, marketing, distribuție, are un cuvânt de spus în stabilirea prețului final. În acest context, spun experții, întâiul argument în alegerea unui produs ar trebui să fie ingredientul care te poate ajuta să-ți atingi scopul. Însă pielea noastră, cu particularitățile sale, este unicul decident în ceea ce privește eficiența unei formule, fie ea ieftină sau scumpă. Și-ar mai fi o regulă nescrisă în ceea ce privește decizia de a cheltui mai mult/mai puțin pe un produs: plătește mai mult pentru produsele care rămân pe piele pentru mai mult timp, și fă economie cu formulele care se îndepărtează repede cu apă, alegând produse ieftine.

 

 

 

Comments

comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *