Este rujul pe cale de dispariție din cauza măștii de protecție?

Din cauza măștii de protecție, cererea de rujuri a fost mai mică. Este acest produs în pericol?

E întrebarea care stă – la propriu, pe buzele tuturor, odată ce rujul a fost pus „pe hold” din cauza măștii de protecție. Vânzările globale de produse din această categorie au scăzut dramatic în pandemie (cu 49% pentru rujuri și 32% gloss-uri), însă producătorii spun că nu trebuie să neglijăm potențialul rujului, considerat un vector al încrederii.

RUJ-o-metru

Leonard Lauder, moștenitorul Estée Lauder, a introdus conceptul „lipstick index” pentru a descrie interesul pentru cosmetice în perioada recesiunii; potrivit acestuia, vânzările de produse de machiaj – rujul în special, tind să fie invers corelate cu starea economiei. În condițiile actuale, însă, Lauder vorbește despre „indicele mascara”.

De ce purtăm ruj?

Chiar dacă rolul său este unul decorativ, rujul are un efect mult mai profund. De altfel, termenul „lipstick effect” este recunoscut deja la scară largă, desemnând este un fenomen psihologic care sporește încrederea unei femei atunci când se machiază și se simte mai atrăgătoare din punct de vedere fizic.

S-a dovedit științific faptul că rujul ajută femeile să-și sporească stima de sine, să-și definească personalitatea și atitudinea.  Iar acest fenomen are un efect deosebit de important: creșterea abilităților cognitive, arată un studiu. Un motiv serios să-l purtăm cât mai des, chiar dacă masca de protecție ne acoperă fața.

Vânzările globale de produse dedicate buzelor au scăzut dramatic în pandemie: cu 49% pentru rujuri și 32% gloss-uri.

Afectat de pandemie

Conform unui raport de cercetare de piață publicat de P&S Intelligence în 2019,  se estima o cifră de 13,4 miliarde de dolari până în 2024 pentru piața produselor destinate machiajului buzelor, cu un potențial de creștere continuă. Principalii factori care contribuie la creșterea pieței la nivel global sunt numărul în creștere al femeilor care muncesc, precum și înclinația femeilor către site-urile care practică comerțul electronic.

Însă anul 2020 a stricat toate socotelile, estimându-se că vânzările pe acest segment au scăzut cu aproape 50%, perioadele de „lockdown” fiind cele care au influențat cel mai mult această prăbușire.

Manifest pentru ruj

Chiar dacă purtarea măștii a afectat purtarea machiajului – din motive de transfer/murdărirea măștii, dar și pentru că „nu se vede oricum” – nevoia femeilor de a se exprima cu ajutorul acestui produs a dar naștere unei mici revoluții. Astfel, măștile imprimate cu buze roșii sau inscripționate cu mesaje de genul „port ruj” au readus produsul în centrul atenției.

Mai mult decât atât, din dorința de a-și păstra buzele intacte sub mască, femeile au optat pentru rujuri rezistente la transfer, dar și la dispozitive inovatoare, care să permită purtarea măștii peste un ruj, cum sunt distanțierele din silicon (3D Mask Brackets), al căr0r rol inițial era de a mări spațiul de sub mască astfel încât să respiri mai bine. E încă o dovadă că iubim rujul și suntem conștiente de efectele sale, ceea ce înseamnă că acesta nu este deloc în pericol, chiar dacă vom mai purta măști o vreme de-acum încolo.

Nici un comentariu

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicata.