Cum te păzește dieta de… soare

By  | 

Dacă suntem ceea ce mâncăm, atunci să fim sănătoase. Iar asta înseamnă să ne păzim pe cât posibil de soare! Iată ce să introduci în dieta zilnică pentru a spori factorul cremei cu SPF.

http://localhost/cosmo/wp-content/uploads/2013/05/06/vitaminad-femeie-soare.png

Experții spun că alimentele dulci șubrezesc protecția solară. Mai precis, băuturile dulci (chiar și fresh-urile din fructe cu indice glicemic ridicat), deserturile nesănătoase  și cocktail-urile cu alcool scad eficiența cremelor solare, deoarece zahărul (și fructoza este o formă de zahăr) și alcoolul produc inflamații cutanate, forțând pielea să elibereze o cantitate mai mare de radicali liberi, afectând serios sistemul imunitar. Abține-te deci (da, și în vacanță!) să faci excese, nici kilogramele nu te iartă în concediu!

Există câteva alimente despre care se spune că ar crește producția de licopen, factorul de protecție solară propriu pielii. Un antioxidant ce se găsește în roșii și alte fructe de culoare roșie sau portocalie, acesta poate crește protecția solară cu aproape 33%. Adaugă în dieta ta:

  • Suc de roșii. Adaugă roșii în smoothi-urile cu căpșuni, portocale și mentă, cu care te răcorești sub umbrelă.
  • Ceai verde. Bea zilnic o ceașcă de ceai verde călduț sau prepară mai mult și soarbe-l rece, cu lămîie.
  • Pește & sushi. Alimentele bogate în Omega 3 au proprietăți inflamatoare, consumă-le mai des.
  • Ciocolată neagră. Flavonoizii din ciocolata neagră te ajută să te protejezi de arsurile solare.
  • Cafeaua. Cercetările spun despre cofeină (existentă și în ciocolata neagră), că ar reduce riscul de cancer de piele.


Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *