Cum îți influențează Instagram stilul de machiaj

By  | 

Instagram, YouTube, Pinterest… recunoaște că folosești Social Media la greu pentru a fi la curent cu ce se mai poartă. Află despre modul în care social media îți influențează stilul de machiaj.

Dacă obiectivele tale actuale de frumusețe includ pomeți sculptați sau sprâncene conturate ascuțit, surpriză: Instagram ți-a plagiat look-ul. Noul limbaj social al frumuseții (de la contouring la strobing) le-a familiarizat până și pe cele mai novice utilizatoare cu o serie de tehnici de beauty sofisticate din cale-afară. Acest curent a ajuns să influențeze până și produsele care ajung mai apoi în trusa ta.

Vânzările cosmeticelor de prestigiu, creme pentru contur, pudre – deunăzi în arsenalul celor din showbizz: artiști, modele – aproape s-au triplat în primele opt luni din 2015 (cele mai recente date înregistrate, depășind 29 de milioane de dolari, conform Grupului NDP. (Două milioane de fotografii de pe Instagram sunt însoțite la această oră de hashtagul #Contour.) În plus, produsele destinate sprâncenelor au înflorit cu 29%, iar conturul de buze cu 13% – lucru surprinzător pentru un produs care s-a ținut tare încă din anii 90. Luna trecută, brandul Urban Decay își dublează gama de creioane pentru buze, oferind acum 50 de culori care-ți vor linia buzele. Iar Estee Lauder a intrat în joc cu un nou brand, The Estee Edit, inspirat de genul de produse pe care colaboratorii pe produs și vedetele Instagram – ului precum Kendall Jenner și Irene Kim ajung să le divinizeze.

Brandul Newyorkez Ricky a deschis chiar un nou magazin în vecinătatea Soho din Manhattan, dedicat look-urilor și produselor devenite virale în social media. Numele său: # (referire la hashtag). „În fiecare zi, clienții vin și întreabă de produse pentru strobing și contouring”, spune Dara, una dintre vânzătoare. Aceste produse sunt noi, însă tehnicile care le-au inspirat? Absolut antice.

Unde a început drama

„Are mare legătură cu reginele,” spune Mally Roncal, makeup artist celebru și fondator Mally Beauty. În anii 90, Ronca a învățat meserie de la makeup artistul lui RuPaul, faimosul Matthu Andersen. „Machiajul de travesti se rezumă întru-totul la recrearea structurii osoase, strălucirii, formei buzelor unei femei, pe chipul unui bărbat –, toate sunt iluzii”, spune ea. Realizate cu îndemânare, pot face minuni și în cazul nostru.

Majoritatea makeup artiștilor din acea vreme – incluzându-l pe legendarul Kevyn Aucoin (cel care s-a ocupat de machiajul lui Carrie în Totul despre Sex, episodul în care ea se urcă pe podium și cade) – au ajuns să lucreze cu modele precum Naomi Campbell și Linda Evangelista, creând look-uri super-glamouroase. „Tehnicile lor au ajuns și la următoarele generații de makeup artiști,” spune Roncal, care le aplică încă atunci când lucrează cu celebrități precum Beyonce ori Jennifer Lopez.

Cel mai iubit dintre look-uri

Poate că niciun artist n-a băgat la înaintare aceste lucruri așa cum a făcut-o Mario Dedivanovic. Acesta a început să lucreze cu Kim Kardashian West în 2009 (înaintea erei Instagram). Pe vremea aceea, starul de reality își posta selfie-urile înfățișând tehnica contouring și baking pe Facebook și pe blog. Pentru neinițiați, „baking” înseamnă fixarea bazei cu o groază de pudră pulbere, lăsând-o apoi să absoarbă grăsimea, și îndepărtând-o excesul cu pensula, pentru un ten cu pori aproape invizibili. Ruda sa apropiată: „sandbagging” – atunci când aplici multă pudră sub ochi. Când pozele cu Kim au ajuns virale, „ era abia începutul epocii contouring și baking,” spune acesta. „Kevyn Aucoin a demonstrat aceste trucuri într-una dintre cele mai vândute cărți ale sale, înainte de apariția social media,” spune el. Odată cu internetul, el, împreună cu Kim și utilizatori de YouTube, au adus aceste tehnici în fața opiniei publice.

Adevărul absolut despre Kardashian West: Dacă un selfie cu tema contouring, cu dungi de pudră, ar arăta pe tine și cum ai încăput pe mâna unui animator la o petrecere pentru copii, pe Kim arată ca o tehnică foarte serioasă.

Instagram-ul poate deschide această lume a tuturor posibilităților, spune Troy Surrat, makeup artist celebru din New York ( și fost asistent al lui Aucoin). Pe lângă miile de poze fără sens, care te fac să te întrebi „ce naiba?”, Instagram îți dă și sentimentul că ți se dezvăluie ceva cu totul special. „Aceste tehnici erau cândva bine păzite,” spune el, „dar acum nu mai e loc de secrete în frumusețe.”

 

 

 


Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *