Cum faci bani din frumusețe

By  | 

Vorbești tot timpul cu prietenele tale despre produse de frumusețe… de ce n-ai face bani din asta? Hai să vedem dacă ai stofă de șef.

Zi de zi, Emma se agită. Între audiții și repetiții, cântăreața de operă de 25 de ani este și chelneriță, organizator de evenimente și vinde produse pentru o companie de produse naturale de frumusețe. „Am vândut de oriunde – de pe canapea, din aeroport, chiar și în timp ce-mi făceam exercițiile la sală – doar folosindu-mi telefonul”, spune ea. Chiar e o provocare să fii unul dintre antreprenorii de ultimă generație.  Tot mai multe branduri adoptă modelul de retail direct, care presupune vânzarea directe de produse în cercurile de prieteni, familie sau cercul social virtual, în schimbul unui comision.

Vânzările de produse de frumusețe, care se rezumau acum câțiva ani la tranzacții pe plan local, se extind astăzi pe rețele de socializare precum Facebook, Twitter sau Instagram. „Îmi este mai ușor să îmi abordez prietenii online”, spune o altă fată, care vinde produse de makeup: „Pot să folosesc produsul și apoi să postez pentru ca oamenii să-l vadă”. Vizibilitatea mare de care se bucură este parte a motivului pentru care vânzarea directă încep să tenteze tot mai multe branduri de beauty. „Fie că se întâmplă într-o cafenea sau pe Facebook, femeilor le place să arate și altora lucrurile care le încântă”, spune Gregg Renfrew, fondatorul  Beauty-counter.

Marele „boom”

„Vânzările directe constituie unul dintre cele mai profitabile sectoare din piața de frumusețe”, spune Karen Grant, analist al industriei globale de frumusețe în cadrul Grupului NPD. A înregistrat o creștere cu 7,5% față de anul trecut, comparativ cu 1% în cazul magazinelor clasice. Conceptul nu e deloc nou, Avon l-a făcut popular în 1886 (!), ca o modalitate de a oferi independență financiară femeilor. Mary Kay s-a alăturat curentului în 1963, oferind chiar mașin Cadillac roz celeor mai buni vânzători. Ambele au devenit companii uriașe datorită femeilor care le-au dezvolotat. Deci ce se află în spatele acestei relansări a acestui tip de business? În parte, o piață a muncii destul de instabilă. ”Există o sete de antreprenoriat”, explică Joseph Mariano, președintele Direct Selling Association. Poți câștiga bani în pijamale cu o flexibilitate pe care nu o vezi în mediul de lucru de la 9 la 5. Poate pentru că nu există riscul să-ți pierzi jobul.  În plus, posibilitatea de a prezenta produsele (față în față sau online) dezvoltă abilități de vânzări și marketing aplicabile în lumea reală, pe care apoi le poți trece în CV.

Accepți provocarea?

De obicei, singura investiție este un kit de începător (uneori la prețuri convenabile), care include deopotrivă instrucțiuni de vânzări online și direct. Cum vinzi depinde doar de tine – la o cafea, pe Skype, pe Twitter – însă calea digitală oferă beneficii. „Eu nu știu prea mulți oameni pe plan local”, spune Kelly, „dar mi-am dezvoltat o bază de clienți online.” S-ar putea să trebuiască să ai o sumă minimă impusă pentru a rămâne în jos, dar în rest, nu ai limite. „Ca orice alt job, trebuie să depui ceva timp și efort,” spune Renfrew. Dar dacă apuci calea astea, vei avea satisfacții.

 

Pitch Perfect

Cauți ceva mai mult decât o slujbă de birou? Găsește-ți un job de frumusețe!

 


Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *