Cum am ajuns… antreprenor în frumusețe

By  | 

Cum se transformă o pasiune într-o afacere profitabilă? Am stat de vorbă cu Dana Sota pentru a afla câteva dintre secretele de succes și sfaturile de business ale unei femei de afaceri self-made, expertă în beauty și wellness.

 Frumusețea se învață, e de părere Dana Sota (este nu numai o mantra, ci și titlul cărții ei, un manual de beauty care oferă sfaturi de îngrijire și înfrumusețare de la A la Z, devenit, la scurt timp după lansarea lui, bestseller pe nișa sa), și avem cu siguranță multe de învățat de la ea. Dana a transformat pasiunea pentru frumusețe în business, pas cu pas – în 1999 a inaugurat primul centru de estetică facială și corporală din România, a deschis apoi un magazin online de produse pentru îngrijire și, ulterior, a pus bazele primului format de emisiune TV de beauty autohtonă, „Viața in roz”. În prezent, pasiunea ei pentru domeniul de beauty, în special skincare, e împărtășită prin intermediul blogului său, dar și prin conferințe, evenimente și consultanță pe zonele de wellness și îngrijire.

Ce înseamnă ideea de frumusețe pentru tine?

Am avut diferite definiții în funcție de vârstă. Cu cât trece timpul, cu atât îți dai seama că frumusețea nu e o chestie doar de suprafață, nu e doar despre ce se vede cu ochiul liber, respectiv o cremă sau un fard sau dacă te duci la sală sau nu, ci este mult mai mult. E și despre modul în care te hrănești, pentru că sănătatea se vede pe chip și pe piele și nu poți să fii frumos dacă nu ești sănătos în primul rând. Am văzut ce înseamnă să mănânci sănătos, să te hidratezi, și ce înseamnă să nu, și asta face o mare diferență. Deci, în afară de îngrijirea pielii, contează stilul de viață, ce sport faci sau dacă faci, contează emoțional, oamenii cu care te înconjori, pentru că dacă îți dau o stare de bine, lucrul acesta se vede. Eu cred ca în momentul de față, frumusețea este ceva foarte holistic pentru mine. Nu mai este doar o imagine și atât, ci înseamnă o persoană luată și pe dinăuntru și pe dinafară.

Consideri că bunul gust e înnăscut sau se poate dobândi?

Cred că este și-și. Și cred că nu are legătură cu câți bani ai. Există persoane cu foarte mulți bani și cu un prost gust desăvârșit, dar există, în același timp, oameni cu posibilități financiare limitate care arată impecabil.

Citeşte continuare materialului în ediţia de septembrie a revistei Cosmopolitan România.

Foto: Arhiva personală. Text: Cătălina Teodorescu

Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *