Clubul păcatelor în îngrijirea pielii

Dacă rutina ta de când cu pandemia se rezumă mai degrabă la „mănâncă, dormi, lenevește, repetă”, decât la „curăță și hidratează”, este absolut necesar să citești în continuare.

Da, știm cu toții asta – limitarea alcoolului, somn de opt ore pe noapte, înlăturarea machiajului înainte de culcare și o dietă sănătoase reprezintă singura modalitate de a atinge perfecțiunea tenului. Dar unde e distracția în asta? După o perioadă în care am trăit cu restricții, să ne trăim viață la maxim a devenit o prioritate pentru cei mai mulți dintre noi, deci cum ne putem asigura că pielea noastră nu are de suferit?



#1 Consumă cu măsură

Nu prea bei de fel? Păi, e minunat! Pielea ta (și sănătatea) va avea numai de câștigat. Consumat în exces, alcoolul favorizează inflamația și schimbă echilibrul hormonal al pielii, ceea ce, la rândul său, poate exacerba afecțiunile inflamatorii, cum ar fi acneea și rozaceea, avertizează medicul cosmetician John Quinn. „De asemenea, epuizează nivelul de vitamină A (esențială în producția de colagen) și are efect diuretic, ceea ce înseamnă că forțează apa din organism și face mai dificilă rehidratarea. „Încă ți-e sete? Există alegeri pe care le poți face pentru a diminua impactul unui week-end nebun asupra tenului tău.

Alege transparența

„Băuturile spirtoase clare au mai puține ingrediente (inclusiv substanțe chimice care intensifică mahmureala numite congeneri), care se deplasează mai repede prin corp și afectează mai puțin pielea”, explică dr. Quinn. „Deci, da, vodca, ginul și tequila pot fi considerate rele mai mici.” De asemenea, continuă acesta, vinul alb este o excepție, din cauza conținutului său mai mare de sare și zahăr (de unde și fața e după consumul de vin).

Mai ușor cu cocktail-urile

Vești proaste: zahărul este kryptonita celulelor pielii, iar cocktailurile conțin cea mai mare cantitate. „Zaharurile rafinate cauzează îmbătrânirea prematură din cauza glicației”, explică dermatologul consultant Dr. Anjali Mahto, „atunci când moleculele de zahăr se leagă de colagen și îl opresc să funcționeze normal”. Margarita și Mojito sunt printre cele mai rele, dar Cosmopolitan se întâmplă să fie printre cele mai puțin nocive.

Bere, cineva?

Sigur, o halbă întreagă conține zahăr, săruri și aditivi, dar e mai ok decât cele mai multe dintre cocktail-uri pline de zahăr. „Berea conține de fapt acid pantotenic, o substanță care a dovedit faptul că ar susține elasticitatea pielii”, spune dr. Quinn. El adaugă că, deși berea nu ar trebui considerată niciodată o băutură nutritivă, drojdia din ea este o sursă bună de vitamina B. Dar nu te gândi că o bere non-alcoolică este echivalentul unei măști de față — cele mai multe conțin la fel de mult zahăr ca omoloagele lor alcoolice, deci verifică atent eticheta.

Shot după shot!

Uneori, o noapte cu amicii tăi nu este o noapte cu amicii tăi până când cineva nu apare purtând pe brațe o tavă de shot-uri, și se pare că gelatina de vodcă poate fi cel mai bun pariu al tău. „Gelatina este de fapt chiar bună pentru piele”, explică Quinn. „Este bogată în colagen dietetic, prolină, minerale și proteine.” Doar să nu exagerezi și să-ți respecți limitele. Totul e distractiv, dar nu trebuie să aștepți să se rupă filmul pentru a spune stop.

#2 Dormi 6-8 ore pe noapte

Când dormim, corpul nostru intră în modul de recuperare, stimulând procesul de reparare a pielii. Deci, cât de mult somn este necesar nevoie? „Mitul celor opt ore nu ia în considerare faptul că nevoile de somn presupun atât cantitate, cât și calitate”, spune expertul în somn James Wilson. „Este vorba despre obținerea celui mai bun somn putem în timpul pe care îl avem. Încă te mai simți alert și activ până dimineața târziu? Probabil ți-a ajuns.”

Poruncile somnului bun

  1. Uită-te la programe TV plictisitoare
    Wilson ar prefera să te uiți la câteva episoade din Married at First Sight decât să te grăbești să te culci și să te întorci pentru că nu reușești. „Ferește-te de documentarele despre crime”, adaugă el.
  2. Nu consuma alcool noaptea
    Alcoolul afectează calitatea somnului, deci, dacă este nevoie să recuperezi o noapte nedormită, taie porția de seară. „Dar dacă metabolizezi bine alcoolul (gen, este nevoie de mult pentru a te îmbăta), un pahar sau două de vin ar trebui să aibă un impact redus”, adaugă Wilson.
  3. Nu lenevi în pat
    Știu, e un sfat greu de digerat, dar Wilson subliniază că, atunci când zăbovim în pat mai mult de o oră și jumătate în zilele libere, corpurile noastre sunt în modul de somn pentru mai mult timp, ceea ce duce la inerție de somn atunci când ne trezim.

 

★REN & Now To Sleep pillow spray★ 99 lei

#3 Compromis de curățare

Machiajul și murdăria acționează ca obstacole în procesul de reînnoire peste noapte a pielii. Nu ai energia pentru un tratament facial complet înainte de culcare? Celebrul estetician Natalie Aguilar recomandă păstrarea unui kit de urgență pentru piele lângă pat (șervețelele micelare sunt mai bune decât nimic), și prioritizarea rehidratării și curățarea profundă în dimineața următoare.

Apoi, aplică un umectant, cum ar fi glicerina sau acidul hialuronic pentru a hidrata pielea, adaugă medicul estetician consultant CeraVe Dr. Ifeoma Ejikeme. Aguilar sugerează răcirea feței pentru a reduce inflamația – încearcă să păstrezi crema hidratantă în frigider sau folosește un instrument de masaj pentru față rece.

 

★Eight Hour Cream Skin Protectant Nighttime Miracle Moisturizer★ 173 Lei

 

★Caolion Peace Water Aqua Fresh Gel Day Cream★ 71 lei

 

★Kiehl`s Avocado Nourishing Hydration Mask★ 100 lei

 

★Youth to the People Superberry Hydrate And Glow Oil★ 197 lei

 

★DR.JART+ Ceramidin Eye Cream Moisturizing Eye Cream★ 175 lei

#4 Hrănește-ți pielea

Dietele de avarie nu sunt niciodată o idee bună. Lisa Borg, terapeut nutrițional la Clinica Pulse Light, dovedește că schimbările mici și sănătoase pot avea rezultate semnificative, dătătoare de strălucire.

Gustări pentru piele

Borg sugerează să transportăm în geantă o cutie mică de gustări sănătoase, cum ar fi oleaginoasele (nuci, migdale, nuci pecan), stafide, țelină și morcovi pentru a îndepărta senzația de foame între mese. „Avocado este, de asemenea, o alegere excelentă”, spune ea. „Este bogat în vitamine antioxidante C și E, plus grăsimi sănătoase, care au efecte antiinflamatoare pentru piele.”

Controlul grăsimilor

„Oleaginoasele ar trebui evitate de persoanele care suferă de acnee din cauza nivelului ridicat de grăsimi Omega-6″, avertizează Borg. „Deși Omega-6 sunt considerate grăsimi sănătoase, ele declanșează răspunsul inflamator dacă nu sunt într-un raport bun cu grăsimile antiinflamatorii Omega-3 – majoritatea provenind din pește gras, care adesea lipsește din dieta occidentală.”

Păcălește-te singur

Borg subliniază că un suc, smoothie sau o porție de supă de casă ar putea suplini toate cele cinci mese pe zi. Alte sugestii pentru a consuma legume mai gustoase includ telina cu crema de brânză, salsa cu ton sau broccoli stropit cu ulei de măsline. „Consumul de legume cu un pic de grăsime ajută de fapt la digestia lor”, explică Borg.

Citește și: Pielea ta se află într-un moment de criză?

Material original realizat de Cassie Powney
Traducere și adaptare: Ana-Maria Prunariu
Foto: iStock
Dr Quinn | Quinnclinics.co.ukDr. Mahto | Skin55.co.ukJames Wilson | Beingwellfamily.comLisa Borg | Pulselightclinic.co.uk

Nici un comentariu

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicata.