Ce face excesul de dulciuri pielii tale

Despre faptul că excesul de dulciuri îngrașă nu mai există îndoială, dar se pare că și tenul are de suferit din cauza acestora.

Coșuri? Linii fine care se tot adâncesc? Excesul de dulciuri (mai ales acum, în plin sezon) pot fi motivul pentru care pățești asta. Ia-o mai ușor și declară război efectelor secundare ale carbohidraților folosind ponturile următoare.

Fursecurile, cozonacii și torturile nu dăunează doar… pantalonilor tăi skinny, așadar. În cadrul procesului denumit „glicație”, zahărul se leagă de proteinele și lipidele proprii pielii, alterându-le și formând molecule mutante care distrug colagenul și elastina, responsabile pentru sănătatea și suplețea pielii, susține medicul Nicholas Perricone, care studiază impactul hranei asupra îmbătrânirii pielii.

Totodată, acestea pătrund în vasele de sânge, împiedicând nutrienții să hrănească pielea, spune dermatologul Macrene Alexiades-Armenakas.  În final, „pielea se ridează, are un aspect tern și își pierde tonusul”, spune Dr. Perricone. Îmbătrânește, într-un cuvânt. Îmbătrânirea prematură nu este singura problemă. „Aportul crescut de carbohidrați este asociat cu producția de sebum în exces, sporind șansele de a căpăta acnee adultă,” spune Dr. Alexiades-Armenakas.

Candy crash

Câteva bomboane de Crăciun nu-ți vor distruge tenul. Dar organismul tău are memorie, iar glicația este un proces cumulativ, spune Dr. Perricone, care susține că vârsta de 20 de ani este momentul în care se fac remarcate efectele.

Deteriorarea pielii nu este doar progresivă, ci se înrăutățește pe măsură ce avansăm în vârstă. Gândește-te așa: „ atunci când ai 21 de ani, poți să bei oricât și nu te trezești cu dureri de cap în dimineața următoare,” spune Dr. Armenakas. Dar e mai greu să atingi astfel de performanță când ai 30 de ani. „Nu mai ai aceeași abilitate de procesare a toxinelor… Ei bine, cam așa se întâmplă și cu pielea ta.”

O, dulce răsfăț!

Ambii doctori susțin filosofia conform căreia „moderația înseamnă totul”, dar recomandă suprimarea zaharurilor rafinate (adică albe).

Pentru a-ți satisface poftele fără riscuri:

  • „Un desert pe zi este în regulă,” spune Dr. Alexiades-Armenakas. Se recomandă în jur de 6 lingurițe (sau 100 de calorii) de zahăr. Citește etichetele cu specificațiile nutriționale și descarcă aplicația MyFitnessPall – reprezintă o resursă prețioasă. Acolo vei afla că unele alimente, aparent inofensive/light, de exemplu smoothie-ul verde din magazin, poate ascunde până la 10 lingurițe de zahăr.
  • Schimbă cocktail-urile doldora de zahăr cu vinul roșu – în comparație cu cel alb sau rosé, are cel mai mic conținut de zaharuri și este cel mai bogat în resveratrol, un aliat de nădejde împotriva îmbătrânirii cutanate.
  • Îmbogățește-ți meniul cu legume și fructe bogate în antioxidanți (afinele sunt în fruntea listei). Mai mult decât atât, adaugă în ritualul zilnic un tratament cu antioxidanți (poți alege din cele de mai jos), menit să protejeze, iar în alte cazuri, chiar să stimuleze colagenul și elastina.
Nici un comentariu

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicata.