Ce este colagenul, cum este produs și la ce ne folosește?

By  | 

Ai tot auzit despre colagen, dar nu înțelegi exact ce reprezintă și cum ne ajută să ne păstrăm frumusețea și tinerețea? COSMO îți explică tot!

Ce este colagenul și ce scop are?

Colagenul este o proteină, principala componentă a țesuturilor conjunctive (în special a pielii, dar și a oaselor, tentoanelor și cartilajelor). Când vine vorba de piele, scopul său este de a menține structura, elasticitatea și tonifierea pielii, de a ajuta în procesul de cicatrizare și de a preveni deshidratarea țesuturilor.

Producția de colagen după 25 de ani

Pe măsură ce înaintăm în vârstă, producția de colagen începe să scadă. Acest lucru începe la vârsta de 25 de ani, iar după 50-60 de ani producția se reduce brusc. Acest lucru duce la degradarea aspectului pielii, pierderea energiei, reducerea tonusului muscular, atenuarea funcțiilor vitale ale corpului etc.

Citește și: De ce nu au bărbații celulită? 

Cum îți poți menține tinerețea?

Chiar dacă producția de colagen începe să scadă, poți adopta anumite obiceiuri care îți vor permite să arăți tânără pentru mai mult timp:

Ferește-te și protejează-te de soare – razele UV sunt cei mai mari dușmani ai colagenului! Evită să stai în soare prea mult timp, folosește produse cu factor de protecție mare, poartă pălărie și ochelari de soare.

Evită zahărul – atunci când zahărul este digerat, în urma sa rămân niște reziduri. Acestea au un efect nociv asupra colagenului din piele, deci iată un motiv în plus pentru a renunța la dulciuri.

Fă mișcare – niciodată nu e prea târziu să te apuci de sport! Pielea va rămâne fermă și tonifiată dacă faci mișcare și nici măcar nu e nevoie să mergi zilnic la sală. Medicii recomandă să mergem cât mai des pe jos și să facem exerciții ușoare cât de des putem.

Renunță la fumat – acest obicei are numeroase efecte negative asupra corpului, iar unul dintre acestea este scăderea nivelului de colagen.

Consumă alimentele potrivite – se crede că anumite alimente pot stimula producția de colagen. Este vorba de legume verzi, roșii și portocalii, soia, pește, citrice, ceai alb și nuci.

Citește și: Totul despre acidul hialuronic


Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *