Ce alimente dau stralucire tenului

By  | 

Investeşti în creme costisitoare şi tratamente în saloane, însă frumuseţea chiar vine din… interior! Adică din ceea ce mănânci… Iată ce alimente dau strălucire tenului:

 

Afinele. Sunt campioane în ceea ce priveşte potenţialul antioxidant, câştigând detaşat în faţa a peste treizeci de alte fructe cu proprietăţi antioxidante. De ce sunt atât de importanţi antioxidanţii? Previn îmbătrânirea prematură, dând pielii energie şi strălucire. Cantitatea zilnică recomandată: o ceaşcă mică

 

Alimentele portocalii. Morcovii, cartofii dulci şi dovleacul sunt bogate în beta-caroten, un putenic anti-oxidant. Consum-le mai des pentru a combate ridurile şi alte semne ale îmbătrânirii pielii. Cantitatea zilnică recomandată: 100-150 g din oricare dintre cele 3 alimente

 

Avocado. Bogat în vitamina B şi niacin (B3), fructul (dar şi coaja) de avocado este esenţial în nutriţie, în special dacă vrei o piele strălucitoare, calmând iritaţiile pielii şi combătând roşeaţa. În plus, este o sursă de grăsimi sănătoase, absolut obligatorii în dieta pentru ten radios. Cantitatea (zilnic ar fi ideal) recomandată: un fruct

 

Ciocolata neagră (minim 70% cacao). Răsfaţă-te des cu câteva pătrăţele de ciocolată, ai un motiv cât se poate de „nobil”: pielea ta. Antioxidanţii din cacao te ajută să amâni maturizarea tenului şi te feresc de daunele radiaţiilor ultra-violete, prevenind deshidratarea pieli. Cantitatea zilnică recomandată: 2-3 pătrăţele

 

Fructele de mare. O sursă importantă de zinc, esenţial pentru stimularea reînoirii celulare, fructele de mare ar trebui să fie nu doar un răsfăţ, ci o necesitate. Prepară-le la grătar sau în unt de cocos şi consumă-le de 1-2 ori pe săptămână. Cantitatea recomandată: 300 grame

 

Kiwi. Deşi tindem să consumăm mai degrabă lămâi şi portocale, pentru a asimila vitamina C, fructele de kiwi sunt doldora de antioxidanţi. Cantitatea recomandată: 250-300 grame

 

Oleaginoase crude. O sursă de grăsimi sănătoase sunt şi migdalele, alunele, nucile. Acestea din urmă, cele mai accesibile, sunt bogate în nutrienţi precum omega 3 şi vitamina E, recomandate pentru sănătatea pielii, ungiilor, părului. Cantitatea zilnică recomandată: o ceaşcă cu nuci

 

Somonul. Grăsimile sănătoase sunt esenţiale pentru o piele radioasă şi sănătoasă. Acizii graşi Omega 3 din somonul sălbatic menţin susţin hidratarea pielii, iar seleniul pe care peştele îl conţine are şi rol protector împotriva radiaţiilor UV. Cantitatea recomandată: 150 g / de două ori pe săptămână

 

Sucul de roşii. De ce nu roşii proaspete, aşa cum recomandă mai toţi nutriţioniştii? E perfect în regulă să le mănânci crude, însă licopenul pe care-l conţin este optim asimilat dacă sunt gătite. Optează, totuşi, pentru sosuri preparate în casă, în locul conservelor din magazin. Cantitatea zilnică recomandată: 100 grame

 

Vegetalele cu frunze verzi. Pătrunjelul, baby-spanacul… de fapt, toate frunzele verzi, sunt aliatele tenului strălucitor. Spanacul, de exemplu, este o sursă de acizi omega 3(uimitor!), fier, calciu, potasiu şi vitamine, cu condiţia să-l consumi crud. Fă-l salată sau adaugă-l în sucuri naturale. Cantitatea zilnică recomandată: o mână de frunze

 

Ţi se pare că e dificil să introduci toate cele zece alimente in meniul tău? Nu şi dacă le ai pe toate la îndemână, aşadar pune-le în capul listei de cumpărături!

 

Comments

comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *