Care sunt cele mai sexy parfumuri din lume

By  | 

Cercetările arată că mirosurile dulci pot să inducă o dispoziție incitantă (pe bune!) – iar parfumurile din imagine creează deja dependență și sunt pe „buzele” tuturor în acest sezon. Iată cele mai savuroase metode pentru a-ți schimba dispoziția cu ajutorul parfumului… DE JESSICA MATLIN

 

=Angel de la Thierry Mugler a sosit în 1993 în America precum un platou cu prăjituri. Cu note de ciocolată, vanilie, praline, caramel și miere, parfumul parizian a fost genul de delicatesă după care-ți lasă gura apă. (Mugler a crescut concentrația de ethyl maltol, o moleculă care miroase exact ca zahărul ars). Cu Patchouli ca notă de bază, parfumul avea să creeze dependență.

„A fost descris ca un parfum magnetizant”, spune co-creatorul Olivier Cresp. Chiar și cele mai sofisticate nasuri din industrie găseau că Angel era mai presus de orice mirosiseră vreodată.

„Cei din branșă nu puteau crede că cineva a avut curajul să lanseze ceva atât de diferit”, spune Sophie Bensamou, vice-președintă a diviziei de parfumuri fine din cadrul Symrise America de Nord, unde se produc mai multe dintre cele mai importante parfumuri. Din fericire pentru Mugler, oamenii au avut timp să se obișnuiască cu el.

Președintele de atunci al Thierry Mugler de atunci, Vera Strubi, a fost extrem de exigentă în ceea ce privește distribuția și și-a instruit cu grijă consultanții”, remarcă Michael Edwards, autorul lucrării Parfumurile lumii. „Gura lumii s-a ocupat de restul.”

Pe la finele anilor ’90, Angel a devenit un fel de blockbuster: un parfum atât de unic și răscolitor, pe care-l recunoșteai  imediat ce-l miroseai. În 2000, un alt brand, Bath&Body Works, lansa delicioasa gamă Warm Vanilla Sugar, al cărei miros de dulciuri avea să se încadreze – alături de alte produse de același gen – în rândul notelor gurmande, o nouă categorie de parfumuri inspirată de ingredientele comestibile.

Ethyl maltol-ul, ingredientul ce mirosea a vată de zahăr, a devenit repede noua distracție a parfumierilor, regăsindu-se în parfumuri iconice perecum FlowerBomb de la Victor&Rolf (2004), și dând naștere unei serii de clone olfactive.

„Brandurile au observat că parfumurile gurmande aduceau un profit imens, aș că au fost o groază de versiuni”, spune Chandler Burr, critic de parfumuri. Prin urmare, și calitatea începea să aibă de suferit. „Unele au devenit prea zaharisite – și nu toată lumea vrea să miroasă ca o brioșă”, spune parfumierul Mandy Aftel, care suspectează că unele formule erau deja prea… ieftine.

Dar formulele minimaliste, discrete și elegante, precum Dolce&Gabbana Light Blue, sau notele florale superioare din Michael by Michael Kors sau Lovely de la Sarah Jessica Parker, aveau să fure centrul atenției, distrăgând lesne interesul pentru parfumurile gurmande.

Dar moda revine și, surpriză, notele delicioase s-au întors… reinventate.

Noile gurmande sunt acum îmbogățite cu ingrediente sofisticate ce se transformă în note interesante, spune Bensamou. Brandurile ce produc parfumuri de nișă – companii mai mici și mai curajoase – au ajutat la redescoperirea acestor note nostalgice și au făcut dulciurile cool din nou. Un experiment recent întreprins de Mandy Aftel, Vanila Smoke, amestecă vanilie pură cu ambră sărată și ceai afumat – amestecat manual, și ține cu greu pasul cu cererea (prețul este de 180$, pe Aftelier.com). Branduri mari (precum cele din imagine) se alătură curentului, iar Thierry Mugler face, desigur, parte din peisaj, cu Angel Muse, lansat în Aprilie.

Noua creație amestecă vetiver – un ingredient mai degrabă masculin – cu cremă de alune. Parfumul e la fel de magnetizant precum cel anterior. Dacă Angel era ca o zi în parcul de distracții, Angel Muse este o seară la carnaval – tare și electric.

Schimbă ceea ce folosești cu un parfum delicios și nu fii surprinsă dacă iubitul tău te găsește brusc irezistibilă. Conform unui studiu al Smell And Taste Treatment and Research Foundation, mirosul de dulciuri la cuptor și desert este un stimulent sexual puternic pentru bărbați.

Apoi, mai e factorul bună dispoziție. „Dulciurile precum ciocolata și vanilia sunt pe placul oricărei generații”, spune Cresp.

 

Care-i de tine?

  1.  Dacă ești genul de tipă care poftește la o felie de tort, încearcă asta: cu un pic de pară și vanilie, este cel mai „light” dintre parfumuri. – Michael Kors, Sexy Sunset, 450 lei/100mlparfumuri michael kors
  2. Odată evaporate notele florale, rămân aromele zemoase de piersică și frișcă. – Dolce & Gabbana The One, 409 lei/50 mlparfumuri
  3. Se spune că ar conține de zece ori mai mult maltol ethyl decât în parfumul Angel, e un adevărat deliciu, cu o alură chic, dată de notele de patchouli și iris. – Lancome La Vie est Belle, 425 lei/50 mlparfumuri lancome
  4. Steluțele n-au fost niciodată atât de dulci precum aceste parfumuri, despre care vei afla lucruri uimitoare. – Thierry Mugler Angel Muse, 367 lei/50 ml; Angel, 659 lei/75 mlthierry_mugler_angel_muse_eau_de_parfum_spray_30ml023309_original_original_1_V2
  5. Când îl vezi, își vine să-l „mănânci”; cu notele sale de caramel și portocală confiată, e un cocktail decadent de vară. – Viktor & Rolf Flowerbomb, 390 lei/90 mlparfumuri
  6. Delicat și senzual, acest parfum cu mosc vanilat este la fel de lejer precum prjitura Albă-ca-Zăpada. – Prada Candy Kiss, 383 lei/50 mlprada_candy_kiss_eau_de_parfum_spray_30ml

 


Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *