Dieta unui par superb

By  | 

Ȋţi cade părul, este mat şi fără strălucire sau ninge cu mătreaţă pe umeri?
Vara şi iarna sunt sezonele ȋn care avem cele mai multe probleme cu părul şi scalpul din cauza temperaturilor extreme, dar şi pentru că purtăm părul ȋn coadă sau ȋl turtim cu pălării sau căciuli.
Pentru a face firul de păr şi scalpul mai rezistente şi mai sănătoase, dă prioritate ȋn meniu acestor super-alimente:

Fasole
Dacă-ţi cade părul sau este foarte mat indiferent de cosmeticele folosite, cel mai probabil suferi de deficienţă de fier. Din acelaşi motiv, ai menstruaţie foarte abundentă.

Ia suplimente cu fier şi mănâncă mai multă fasole, una dintre cele mai bune surse de fier, una ieftină şi la ȋndemână. Pentru momentele de răsfăţ, cumpără-ţi scoici pentru o porţie substanţială de fier.

Portocale, lămâi, căpşune
Mănâncă multe fructe şi legume cu un nivel ridicat de vitamina C, substanţa responsabilă pentru producţia constantă a proteinei ȋn organism, “chimicala” care asigură nu numai un corp rezistent şi bine hrănit, ci şi un păr elastic, care nu se rupe şi străluceşte de sănătate.

Seminţe şi nuci
Cumpără-ţi nuci şi seminţe ȋn cantităţi mari şi impune-ţi să mănănci zilnic câte un pumn pentru a suplimenta lipsa unor minerale esenţiale sănătăţii organismului. Cele mai recomandate pentru păr sunt cele de dovleac, deoarece conţin mult zinc, şi migdalele, datorită nivelului crescut de antioxidanţi.

Peşte sau soia
Dacă pierzi prea mult păr, ȋnseamnă că nu consumi destulă proteină. Astfel, dacă eşti vegetariană, suplimentează cu soia, hrişcă, ciuperci sau quinoa şi alte cereale şi legume foarte hrănitoare, iar dacă nu ai o problemă cu a consuma carne, optează pentru surse de proteină slabă ca peştele, puiul sau curcanul.

4 remedii naturiste anti-matreata

10 remedii naturiste din bucatarie

 


Comments

comments