10 alimente excelente pentru protectia pielii vara

By  | 

Nu doar cremele şi loţiunile cu factor de protecţie solară îţi pot proteja pielea de arsuri, riduri, aluniţe şi cancer, ci şi anumite alimente! Mai exact, acelea care conţin antioxidanţi ce luptă împotriva radicalilor liberi, aceşti temuţi atomi care, dacă nu sunt ţinuţi sub control de către antioxidanţi, duc la îmbătrânire prematură şi tot felul de boli, de la cancer la probleme cardiovasculare.

Expunerea neprotejată la soare este una dintre principalele cauze care declanşează procesul de formare a radicalilor liberi în organism. Pentru a nu ajunge în această situaţie, este obligatoriu să îi asiguri pielii protecţie solară atât din exterior (creme, loţiuni etc.), cât şi din interior, consumând alimente care conţin antioxidanţi ce împiedică formarea radicalilor liberi sau luptă împotriva celor deja existenţi.

Iată cele mai bune alimente pentru protectia pielii de efectele dăunătoare ale soarelui:

Roşii, pepene roşu şi alte fructe şi legume roşii

Roşiile înseamnă protecţie solară naturală graţie conţinutului ridicat de licopen, un pigment şi antioxidant cu efecte dovedite în lupta împotriva radicalilor liberi şi a razelor UV. Aşadar, vara consumă cât mai multe roşii, pepene roşu, guava, ardei roşu, papaya, grepfrut roşu, varză roşie etc.

Morcovi, pepene galben şi alte fructe şi legume portocalii

Sunt bogate în beta-caroten, un pigment natural de culoare portocalie care oferă pielii protecţie solară, previne cancerul de piele şi chiar reuşeşte să repare celulele afectate de razele UV. Cu astfel de puteri sunt „binecuvântate” legume şi fructe precum morcovii, pepenele galben, dovleacul, cartofii dulci şi caisele uscate.

Ciocolata neagră

Nu este doar un desert sănătos, ci şi un excelent mod de a te proteja de arsuri solare, cancer şi îmbătrânirea prematură a pielii. Şi asta datorită flavonoizilor pe care îi conţine cacaua, nişte antioxidanţi uimitori care protejează pielea de ultraviolete şi o menţin bine hidratată. Doar ai grijă să alegi ciocolata cu minim 65% cacao şi să nu mănânci mai mult de 200 de grame pe săptămână.

Ceai verde

O fi el amar, dar conţine polifenoli care protejează pielea de inflamaţii, îmbătrânire prematură şi cancer de piele non-melanom. Aceşti antioxidanţi sunt atât de puternici încât pot ucide celulele canceroase fără a le afecta pe cele sănătoase! Mai ai nevoie de alt motiv pentru a bea zilnic ceai verde?

Legume crucifere

Broccoli, kale, varza de Bruxelles şi conopida au un conţinut ridicat de antioxidanţi care te apară nu doar de cancer de piele şi ridarea pielii înainte de vreme, ci şi de boli cardiovasculare şi cancer pulmonar. Broccoli, mai cu seamă, trebuie consumat des, deoarece conţine o cantitate considerabilă de sulforafan, un compus care stimulează enzimele şi îndepărtează substanţele chimice care pot duce la apariţia cancerului.

Peşte bogat în Omega 3

Acizii graşi Omega 3 sunt aliaţi esenţiali în lupta organismului împotriva radicalilor liberi, având proprietăţi anti-inflamatoare şi anti-cancer. Asigură-te că mănânci zilnic alimente bogate în Omega 3: somon, macrou, caviar, stridii, seminţe chia, ulei de in, nuci, soia.

Legume închise la culoare

Indiferent că sunt roşii, verzi, galbene sau mov, asigură-te că legumele pe care le consumi sunt de culoare cât mai închisă. Cu cât e mai închisă culoarea, cu atât leguma respectivă este mai bogată în antioxidanţi care te apără de cancer şi îmbătrânire.

Rodii

Fie că le mănânci ca atare sau sub formă de suc, rodiile conţin antioxidanţi care protejează pielea de efectul nociv al razelor UV şi contribuie la prelungirea vieţii fibroblastelor, celule responsabile cu producerea de elastină şi colagen care menţin elasticitatea şi fermitatea pielii.

Migdale

Consumă-le crude, deoarece prin prăjire îşi pierd proprietăţile nutritive, inclusiv vitamina E care este un excelent antioxidant ce oferă protecţie solară, întârzie îmbătrânirea celulelor pielii şi atenuează cicatricele. Alte alimente bogate în vitamina E sunt seminţele crude (floarea-soarelui, dovleac, susan), spanacul, sfecla, broccoli, varza kale, alunele de pădure, avocado, papaya şi pătrunjelul.

Kiwi şi alte fructe şi legume bogate în vitamina C

La fel ca vitamina E, vitamina C are puterea de a împiedica dezvoltarea celulelor canceroase şi de a anihila radicalii liberi pe care corpul îi produce când este expus la soare, în exces şi neprotejat. Kiwi are cel mai mare conţinut de vitamina C, dar sunt de luat în considerare şi căpşunele, portocalele, broccoli, ardeiul galben, papaya şi roşiile.


Comments

comments