Ai lua suplimente alimentare pentru piele?

By  | 

Piața de suplimente alimentare pentru piele s-a dezvoltat masiv, dar ce sa alegi din atâtea opțiuni?

Iată cele mai importante aspecte pe care trebuie să le ai în vedere atunci când alegi unul sau mai multe suplimente alimentare pentru piele.

Combate toxinele

Dacă nu cumva mănânci opt porții de fructe și legume pe zi, „un antioxidant este un „must” într-un mediu poluat precum cel în care trăim,” spune Daya. Coenzima Q10 este printre cei mai puternici antioxidanți, la fel ca astaxantina și curcuminul (substanța activă din turmeric). Aceștia sunt capabili să combată inflamația la nivel de boli degenerative.

Dacă ești în dubiu, ia vitamina D

Singurul supliment pe care un medic l-ar lua este vitamina D3: acesta este esențial pentru sănătatea pielii, oaselor și minții, iar specialiștii estimează un procent destul de mare de oameni care prezintă deficit de vitamina D. O doză minimă recomandată zilnic ar fi de 1 000 IU (adică unitatea cu care sunt măsurate vitaminele solubile în grăsime), dar doctorii recomandă un test de sânge pentru a determina nivelul acestei vitamine și al hormonilor. Dacă ai pielea închisă de culoare sau te ferești total de soare, este important să investighezi acest aspect, întrucât pielea ta absoarbe mai puțină lumină solară, cea care generează vitamina D.

Fii pro-biotice

„Un probiotic bun pe zi combate inflamația și îmbunătățește digestia,” spune nutri-terapeutul Ian Marber. Bacteriile benefice, spune acesta, sprijină sistemul imunitar și ajută la absorbția vitaminelor B, pentru a produce energie. Caută suplimente probiotice care să conțină atât lactobacillus cât și bifidobacterium, care se regăsesc în mod normal în intestin, dar au nevoie să fie suplimentate periodic.

Enigma colagenului

Pentru ca suplimentul tău de colagen (lichid sau solid) să aibă măcar o șansă să îmbunătățească structura pielii tale, dar și a părului și unghiilor, „trebuie ca peptidele de colagen din acesta (fragmente de colagen care, odată ajunse în fluxul sanguin, transmite organelor semnalul pentru a produse mai mult colagen) să ajungă intacte în intestinul subțire, pentru absorbție maximă”, arată farmacistul. Asta înseamnă că suplimentul pe care îl înghiți ar trebui să fie formulat de așa natură încât să fie protejate până la momentul pătrunderii în sânge, ca să funcționeze.

Nu te feri de acizi

Ne referim la acidul hialuronic pe cale orală. Există dovezi clare că, în doze mari, acesta are beneficii pentru piele prin faptul că o hidratează mai bine și mai repede decât alte organe și țesuturi. Experții recomandă 200 mg pe zi, deși majoritatea suplimentelor au în medie 50 mg. Doar micro-moleculele pot fi absorbite pentru a fi transmise pielii, deci caută pe etichete acest detaliu („low-molecular” sau „multi-molecular”).

Dublează efectul

Caută să mărești aportul de activi care stimulează producția de colagen. „Aceasta este activată de co-factori precum coenzima Q10, L-carnitina, creatina și în mod special vitamina C, deci aș căuta un complex de colagen, și nu doar colagen,” spune Ann-Louise Holland, specialist în medicină alternativă.

Cunoaște-ți originile

Este important să înțelegi din ce sunt făcute suplimentele alimentare pe care le iei. Unele dintre ele sunt formulate din vitamine și nutrienți foarte similari sau identici cu cei din hrana naturală, în timp ce alte produse prezintă compuși sintetici, mai puțin acceptabili pentru organism. Iar studiile apreciază că cele mai bune surse de vitamine și nutrienți au fost și rămân cele naturale, cu origini sigure, cunoscute și verificate. Uneori, sursa este cea care face diferența de preț, nu doar potențialul ingredientului, concentrația substanțelor active sau notorietatea producătorului.

Fă calculele

Atunci când vine vorba de suplimente alimentare, primești ceea ce plătești – până la un punct. Consilierul de nutriție Lorraine Perretta recomandă să comparăm nivelul de substanțe active per doză zilnică de la trei producători diferiți al aceluiași supliment. Un produs de 100 de lei poate să aibă uneori de patru ori mai puțini compuși activi decât unul de 150 de lei, de exemplu”. Mai simplu, scoate telefonul și calculează prețul per miligram sau microgram. Dar nu uita, nu prețul este primul criteriu de selecție.

 

Comments

comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *