Adevarul despre bronzul natural

By  | 

Nu trebuie să aplici decât 30 de grame de  loţiune de protecţie solară, e suficient pentru a acoperi întreg corpul – ar fi cam echivalentul unui shot! Nu e mult, mai ales că e vorba de sănătatea pielii tale…

 

Cred că eşti de acord cu noi când spunem că merita să aştepţi aproape un an pentru acel concediu „adevărat” – adică acea vacanţă petrecută în mare parte la soare, fie munte, fie mare, fie o piscină tare! Însă treba devine serioasă în ceea ce priveşte expunerea prelungită a pielii la soare, care ar putea avea urmări grave pe termen lung. Nimeni nu-şi doreşte piele cu aspect şifonat, pete pigmentare, riduri sau îmbătrânirea prematură a pielii sau, şi mai rău, cancer de piele, şi toate aceste daune chiar pot fi provocate de soare!  Cu toate acestea, studiile recente arată că foarte puţine persoane folosesc o loţiune facială pentru protecţie solară în timpul anului, numărul lor fiind cu puţin depăşit de cele care găsesc necesară protecţia doar pe durata expunerii directe, mai precis DOAR la plajă. În plus, există destul de multe persoane în dubiu, motiv pentru care am purces la clarificarea câtorva mituri legate de expunerea la soare!

 

MIT. E ok să obţii un bronz mediu

Un bronz „adevărat” nu e sănătos, fie vorba chiar şi de o colorare discretă. „Mitul conform căruia obţinerea unui bronz de bază, pentru protecţie, este pur şi simplu fals”, afirmă Dr. Philip Artemi, din cadrul Colegiului Dermatologilor din zona Australasiei. „Un bronz uşor va slăbi sistemul imunitar, în timp ce expunerea excesivă, soldată cu arsuri solare, ameninţă ADN-ul şi te expune riscului de cancer de piele.” Stai pe cât posibil la umbră, protejează-te cu o loţiune cu SPF ridicat şi simulează bronzul cu o soluţie autobronzantă. Pentru ca aspectul final al pielii să fie similar celui ntural, asigură-te că pielea este bine curăţată, printr-o exfoliere straşnică cu o perie, şi apoi hidratată din belşug cu ulei sau cremă de corp.

 

MIT. SPF 50 protejează pielea de aproape două ori mai mult decât SPF 30

Nu te alarma dacă vei vedea tot mai multe produse cu indice de protecţie 50+ apărând în rafturile magazinelor. Chiar dacă diferenţa dintre cei doi indici este mică, din punctul de vedere al procentului de protecţie UVB – SPF 30 blochează 97% din UVB iar SPF 50 cu numai un procent mai mult, 98%, ar trebui să-ţi reaplici produsul cam o dată la două ore când stai la plajă, mai ales dacă înoţi sau transpiri. Ca o concluzie a părerilor recent emise de specialişti, un factor de protecţie mai ridicat nu mai este o cale de prelungire a timpului de expunere la soare, ci doar un grad mai înalt de siguranţă.

 

MIT. Soarele european e mai puţin dăunător decât în alte regiuni

Oriunde ai călători în Europa, pune în bagaj o cremă cu SPF cel puţin 30. Poate că în Europa îţi va lua mai mult să capeţi arsuri în comparaţie, să zicem, cu Australia, dar şi aici este la fel de periculos ca în alte ţări, unde dogoreşte mai tare, spun specialiştii. Are legătură cu latitudinea: cu cât eşti mai departe de ecuator, cu atât scade nivelul UV şi cu atât durează mai mult să acumulezi suma radiaţiilor…, însă ultravioletele sunt aceleaşi oriunde te-ai afla”, explică dermatologul Stephen Shumack, subliniind că, într-adevăr, soarele nu este atât de intens în Europa. Acoperă-ţi trupul cu o soluţie cu SPF 30+; poţi alege una sub formă de spray, pentru ca aplicarea să nu ţi se pară o corvoadă, iar absorbţia să fie rapidă. 

 

MIT. Prea multă protecţie solară poate cauza deficit de Vitamina D

Chiar dacă unii specialişti consideră că ar exista o legătură între produsele de protecţie solară şi carenţa de Vitamină D, nu înseamnă că protecţia este opţională. Studiile arată că, pentru majoritatea oamenilor, 10 minute de expunere la soare, de câteva ori pe săptămână, sunt suficiente pentru a menţine un nivel normal al vitaminei D. „Oamenii cu pielea mai închisă sunt mai expuşi risculrilor, deoarece absorbţia Vitaminei D este mai lentă”, spune Artemi. „Acelaşi lucru este valabil pentru cei care lucrează în ture de noapte, cei care îşi acoperă trupul din raţiuni religioase sau cei cu probleme dermatologice!” Ai încă dubii? Poţi cere medicului de familie să-ţi facă analizele de sânge pentru ca apoi să-ţi prescrie suplimente – sunt la fel de eficiente ca şi expunerea directă controlată.

 

MIT. Fondul de ten cu SPF oferă suficientă protecţie solară

„Dacă fondul tău de ten pretinde că are SPF, trebuie să ştii că oferă doar protecţie UVB”, explică Artemi. „Pentru protecţie UVA, vei avea în continuare nevoie de o cremă cu spectru larg SPF 30+, aplicată după crema hidratantă şi înainte de aşternerea machiajului – în special dacă petreci ore bune în bătaia razelor soarelui. Alege o loţiune cu SPF precum La Roche Posay Antehlios – se absoarbe mai uşor deoarece conţine substanţe precum oxidul de zinc sau dioxid de titan, care lasă urme albe post-aplicare.

 

MIT. Razele ultraviolete nu pot penetra geamul de sticlă

Realitatea este că razele UVB (cele cauzatoare de arsuri) sunt aproape complet blocate de sticlă. Însă razele UVA pătrund mai adânc şi pot bate destul de departe. Chiar dacă nu provoacă arsuri, „ele dăunează celulelor, putând duce la cancer de piele şi îmbătrânirea cutanată”, susţine Artemi. Înainte să urci în maşină, aplică pe piele o loţiune cu SPF minim 30+, în special pe zonele expuse precum urechile, faţa, braţe sau oriunde apar acele pete pigmentare. Nici hainele nu sunt o piedică în calea razelor solare, deci ai putea foarte bine să îţi acoperi întregul trup cu cremă, pentru a fi în super-siguranţă.

Comments

comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *