4 lucruri pe care părul tău le vrea și cum i le poți oferi

By  | 

Să dai părului ce își dorește poate părea ușor: vârfurile despicate trebuie tăiate, părul plin de sebum se spală și părul uscat are nevoie de hidratate. Totuși, uneori lucrurile sunt ceva mai complicate și, orice ai face, simți că ceva lipsește.

Secretul este să îți cunoști mai bine părul și să înțelegi de ce are exact nevoie, pentru ca acesta să fie mai frumos și sănătos.

Adaptează rutina la tipul de păr

Gândește-te la păr ca la materialele din care sunt făcute hainele. Nu obișnuiești să speli bluzele delicate la o temperatură prea ridicată și nici hainele negre cu un detergent cu clor, nu? De aceea, ai aceeași grijă și de părul tău. Identifică tipul de păr pe care îl ai (uscat, gras, deteriorat, greu de controlat etc) și ține cont de asta atunci când alegi produsele cosmetice sau când încerci anumite tehnici de styling.

Nu îi curăța complet de sebum

Dacă folosești un șampon prea puternic sau îți speli părul prea des, acesta va fi curățat prea bine de sebum. Deși pare o idee bună, scalpul va răspunde prin a elimina chiar și mai mult sebum. Trucul este să găsești un șampon care îndepărtează cu blândețe uleiurile naturale, fără a deteriora firele de păr.

Nu uita de hidratarea puternică

Acest lucru este foarte important mai ales dacă ai părul uscat sau deteriorat din cauza vopsirii sau decolorării. Deși balsamul și măștile folosite la fiecare spălare pot aduce beneficii, este important să folosești o dată la două săptămâni și o mască puternic hidratantă. Preferatele noastre sunt cele naturale, precum uleiul de măsline, cel de cocos, cel de argan sau mierea. Le poți folosi separat sau amestecate; lasă-le să acționeze măcar o oră, apoi spală-ți bine părul.

Nu uita de importanța alimentației

Frumusețea părului vine mai ales din interior. Îl poți ajuta foarte mult dacă ai o alimentație sănătoasă, care îi oferă nutrienții de care are nevoie. Cele mai importante alimente pentru păr includ somonul, ouăle, nucile, piersicile, kiwi, cartofii dulci, napii, broccoli și scoicile.

Nu te baza pe suplimentele pentru păr

Aceste suplimente conțin de regulă vitaminele A, C, D și E, dar și acid folic sau biotină, iar scopul lor e să îmbunătățească sănătatea firelor de păr din interior. Totuși, corpul îți ia aceste vitamine din alimentele consumate, iar suplimentele nu te vor ajuta mai mult – organismul își ia doar nutrienții de care are nevoie, deci un surplus nu îți va face părul și mai sănătos. În plus, îmbunătățirea nu este vizibilă imediat, pentru că părul este un țesut mort. Cu alte cuvinte, poate dura câteva luni sau chiar ani până când părul crește suficient de lung astfel încât părul nou să fie complet schimbat.

 

 

Citește și: Totul despre suplimentele pentru creșterea și sănătatea părului

Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *