- citeste articol
- comentarii (3)
- tipareste
- recomanda
Potrivit unor studii recente, consumul moderat de bere - pana la doua pahare pe zi pentru femei si maxim trei pentru barbati - reduce riscul bolilor de inima, al osteoporozei si al dementei. In plus, berea este recomandata si in diete.
Cercetari recente arata ca berea consumata in cantitati moderate are efecte benefice asupra sanatatii, precum reducerea riscului de diabet, osteoporoza si boli cardiovasculare - cauza principala a mortii si invaliditatii in randul adultilor in Europa.
De asemenea, consumul moderat de bere are un rol vital in calitatea vietii multora dintre consumatori. Medicul pediatru Hernandez Aguilar sfatuieste femeile gravide sa bea zilnic 500-600 ml de bere fara alcool, deoarece aceasta contine antioxidanti care fac bine copilului, reducand riscul de screloza, obezitate si cancer.
"Berea, o bautura sanatoasa si o componenta sanatoasa a dietei de mii de ani, nu este numai buna de baut, dar consumata moderat poate aduce beneficii in dieta si in stilul sanatos de viata al unui adult.
Sutele de tipuri de bere au in comun acelasi efect benefic asociat cu continutul de alcool, precum si potentialele beneficii ale materiilor prime din care este fabricata berea", a fost concluzia specialistilor din mai multe tari europene in cadrul simpozionului "Berea si sanatatea", desfasurat la Bruxelles.
Potrivit specialistilor, 58% dintre englezi cred ca vinul este mai bun pentru sanatate decat berea (18%), 28% dintre olandezi se arata surprinsi sa afle ca un pahar de bere are aceleasi efecte asupra sanatatii ca si vinul, 35% dintre olandezi spun ca nu consuma bere pentru ca ingrasa, iar 85% considera ca aceasta bautura are foarte multe calorii.
Si spaniolii sunt sceptici in aceasta privinta, 79% dintre ei considerand ca berea ingrasa chiar si daca este consumata moderat, iar peste jumatate dintre englezi cred ca berea are cele mai multe calorii dintre bauturile alcoolice.
Specialistii spanioli spun ca in Spania berea este consumata in egala masura ca si vinul, insa este inca nevoie ca oamenii sa fie educati in ceea ce priveste beneficiile acestei bauturi. 11% dintre spanioli cred ca berea contribuie la prevenirea osteoporozei, 14% ca ajuta la prevenirea bolii Alzheimer, 23 de procente cred ca berea fara alcool este buna pentru sanatate, iar 33% ca e benefica pentru femeile insarcinate.
Berea contine vitamine, minerale si antioxidanti esentiali care provin din materiile prime si care, impreuna, contribuie la o dieta sanatoasa. Efectele adverse ale berii sunt asociaza in principal cu consumul exagerat, dar in cazul anumitor persoane, in special minori, chiar si consumul moderat poate fi daunator, potrivit specialistilor.
Acestia sunt de parere ca a bea moderat inseamna a bea in limitele impuse de sanatatea ta, de societatea in care traiesti si de obligatiile fata de familie si de prieteni, adica unul pana la trei pahare pe zi pentru barbati. Femeile sunt mai sensibile la alcool, de aceea le este recomandat sa consume mai putina bere, respectiv 1-2 pahare pe zi.
Pagini:
- 1
- 2
Comentarii
Comenteaza si tu!